اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وضعیت مبهم سهراب مرادی برای حضور در المپیک/ آخرین وضعیت کودک سنگ‌نورد

وضعیت حضور سهراب مرادی برای حضور در المپیک، شکست تیم ملی والیبال برابر روسیه و رکوردشکنی راموس در رئال مادرید از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

وضعیت مبهم سهراب مرادی برای حضور در المپیک/ آخرین وضعیت کودک سنگ‌نورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 9 مهر ماه علاوه بر این‌که آخرین صحبت‌ها در خصوص وضعیت کودک سنگ‌نورد سقوط کرده مشخص شد، شرایط سهراب مرادی برای حضور در المپیک بررسی شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ در بررسی مشترک کارشناسان حقوقی اداره کل تربیت بدنی استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، قصور و سهل‌انگاری مسؤولان برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی از عوامل مؤثر در بروز  این حادثه دلخراش اعلام شده است.

پرونده عاملان مؤثر در حادثه سقوط آرمان غیاثی هشت ساله هم‌اکنون به مراجع قضایی برای بررسی بیش‌تر ارسال شده است.

آرمان با درجه هوشیاری 4 تا 6 در کُما به سر می‌برد و در بخش آی سی یو بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری است؛ پزشکان پارگی طحال این کودک را در همان ابتدا تشخیص داده‌اند و تاکنون در خصوص خونریزی مغزی وی مورد جدی را مشاهده نکرده‌اند.

✅ در وزن چهارم المپیکی شاهد حضور پرترافیک مدعیان هستیم، با توجه به مصدومیت سهراب مرادی، کیانوش رستمی و ایوب رستمی عازم مسابقات جهانی شدند که حاصل آن تنها کسب یک مدال برنز حرکت دوضرب بود.

اگر بپذیریم سهراب به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جهان و رکورددار این دسته، بتواند با آمادگی کامل گام به المپیک بگذارد، با توجه به آمادگی بالای حریفانش در مسابقات جهانی باز هم کار سختی خواهد داشت.

البته تیان تائوی چینی با 410 کیلوگرم مجموع مدال طلا را در تایلند از آن خود کرد، در حالی‌ که مرادی در مسابقات جهانی 2018 با 416 کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد و در مسابقات جهانی 2017 نیز با 417 کیلوگرم آخرین قهرمان و رکورددار دسته 94 کیلوگرم لقب گرفته بود.

با این اوصاف باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا مرادی بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت پس از مصدومیت توان تکرار رکوردهای قبلی را برای رسیدن به دومین مدال المپیک را دارد یا نه.

✅ جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی در اول اکتبر (9 مهر) اعلام شد، در تپانچه بادی 10 متر نیز گلنوش سبقت الهی با یک پله سقوط در رده سیزدهم قرار گرفت سبقت‌الهی در تپانچه 25 متر نیز در رده 32 قرار دارد؛ حسین باقری در تفنگ بادی 10 متر در رده 29 جهان قرار گرفت.

✅ فاطمه عادلی که سابقه قهرمانی با تیم آینده‌سازان میهن نجف آباد در لیگ برتر و همچنین سابقه حضور در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را در کارنامه دارد به تیم فوتبال سپاهان پیوست.

این بازیکن اصفهانی که دو فصل گذشته پیراهن دیگر تیم همشهری یعنی ذوب‌آهن را بر تن کرده بود با عقد قراردادی به مدت یک سال به جمع طلایی‌پوشان اضافه شد.

✅مسابقات کشوری شطرنج پسران کمتر از 14 سال با رقابت بیش از 76 شطرنج‌باز به میزبانی سالن هیأت شطرنج استان اصفهان آغاز شد، این رقابت‌ها در 9 دوره به روش سوئیسی تا 12 مهر برگزار می‌شود و نفرات برتر این مسابقات ملی‌پوشان را در مسابقات آسیایی همراهی خواهند کرد.

✅ ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال سعید احمد عباسی و حمید احمدی از اصفهان را به همراه 16 بازیکن از سراسر کشور به هفتمین اردوی تیم ملی فوتسال فرا خواند؛ این اردو با حضور 18 بازیکن از روز شنبه 13 مهر در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه 16 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی 2019 ژاپن به مصاف روسیه رفت که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود روسیه خاتمه پیدا کرد، در پایان این مسابقه عبادی‌پور با کسب 18 امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در دیدار مقابل روسیه را به خود اختصاص دهد.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه 47 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور، 5 از سرویس مستقیم و 30 امتیاز از اشتباهات روسیه کسب کرد. در طرف مقابل شاگردان ساملوو هم 50 امتیاز از اسپک، 15 از دفاع روی تور، 6 از سرویس مستقیم  و 29 از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

✅ در سومین روز مسابقات شیرجه قهرمانی آسیا-رده‌های سنی به میزبانی بنگلور هند، تیم شیرجه هماهنگ ایران با ترکیب علی شکول و مجتبی ولی‌پور از تخته سه متر پریدند، شیرجه‌روهای ایران در پایان این ماده موفق به دریافت نشان نقره شدند.

پیش از این ملی‌پوشان ایران در ماده‌های تخته یک متر مجتبی ولی‌پور مدال نقره، محمد جمشیدی در ماده تخته یک متر رده سنی 12-13 سال مدال برنز و مسعود وکیلی و مجتبی ولی‌پور در سکوی 10 متر برنز گرفته‌ بودند.

✅ جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال ساحلی جهان (ماه سپتامبر) در حالی اعلام شد که تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در رده پنجم رنکینگ جهانی قرار گرفته است.

در این رده‌بندی، تیم‌های ملی فوتبال ساحلی برزیل با 3750 امتیاز، پرتغال با 2650 امتیاز، روسیه با 2527 امتیاز ، ایتالیا با 2260 امتیاز و ایران با 2019 امتیاز در رده‌های اول تا پنجم ایستادند.

ساحلی‌بازان کشورمان در قاره آسیا نیز با اقتدار کامل در رده نخست قرار دارند و تیم‌های ژاپن (1215 امتیاز) و امارات (1177 امتیاز) رده‌های دوم و سوم قاره را به خود اختصاص داده‌اند.

✅ اخباری مبنی بر حذف کیانوش رستمی از گردونه گزینشی المپیک توکیو منتشر شده که نیاز به توضیحات تکمیلی دارد، با توجه به عدم ثبت امتیاز برای رستمی در مسابقات جهانی 2019 در تایلند، وی در دو رقابت شش ماه دوم برای حضور در المپیک حضور یافته و مشکلی در ادامه نخواهد داشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ در سال 1996 در چنین روزی آرسن ونگر سرمربی فرانسوی هدایت تیم فوتبال آرسنال را برعهده گرفت، وی در دوران حضور خود در جمع توچی‌های لندن 1235 بازی را به عنوان سرمربی بر روی نیمکت آرسنال نشست و 707 برد بدست آورد و 17 جام را با آرسنال کسب کرد.

ونگر در دومین فصل حضور در آرسنال 1997-98 موفق به دبل و کسب هر دو جام لیگ و حذفی گردید و مربی سال جزیره گشت، در سال 2004 با قهرمانی در لیگ برتر انگلستان بدون حتی یک باخت، آرسنال را صاحب تنها جام طلایی تاریخ لیگ برتر ساخت؛ وی در سال 2018، پایان دوره 22 ساله خویش در آرسنال را اعلام نمود، وی همچنین رکورد تعداد مربیگری در لیگ برتر انگلیس را از سر الکس فرگوسن ربود.

✅ از هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان بروژ بلژیک بود و با تساوی 2 بر 2 متوقف شد؛ با حضور سرخیو راموس در ترکیب کهکشانی‌ها وی به رکورد 120 بازی رسید و با روبرتو کارلوس در لیگ قهرمانان اروپا مساوی کرد، راموس همچنین رکورددار بیشترین بازی توسط یک مدافع در تاریخ این رقابت‌ها شد.

✅ از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و در آخرین دیدار، منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان آرسنال بود و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شاگردان سولسشر با این تساوی عملا از 7 بازی 9 امتیاز بدست آوردند که در تاریخ لیگ برتر در هفت هفته ابتدایی بی سابقه بوده و عملا بدترین شروع تاریخ شیاطین سرخ به نام اولگونار سولسشر ثبت شده است.

منچستری‌ها در فصل 13-2012 با دیوید مویس 10 امتیاز بدست آورده بودند و با مورینیو هم در فصل 19-2018، 10 امتیاز کسب کرده بودند.

انتهای پیام/63090/ج20/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول