اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بورس آمریکا با انتشار آمارهای ضعیف تولید 350 واحد کاهش یافت

در پی انتشار آمارهای ضعیف از وضعیت تولید در آمریکا، بورس این کشور 350 واحد کاهش یافت.

بورس آمریکا با انتشار آمارهای ضعیف تولید 350 واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از گزارش بدترین وضعیت تولید آمریکا از سوی موسسه مدیریت عرضه (ISM)  بازارهای بورس آمریکا 350 واحد افت کرد.

گزارش روز سه شنبه ISM به عنوان یک اتحادیه مدیریت عرضه بزرگ و با تجربه، نشان داد فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های تولیدی آمریکا روند کاهشی خود را در ماه سپتامبر ادامه داده است و به پایین‌ترین سطح از ژوئن 2009 تاکنون رسیده است. سال 2009 ادامه رکود بزرگ اقتصادی بود که صنعت آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. 

بر اساس این گزارش، زمانی که این گزارش صبح سه‌شنبه منتشر شد، بازارهای بورس آمریکا بلافاصله واکنش نشان دادند، به طوری که شاخص داو جونز تقریبا 200 واحد کاهش یافت و همین روند کاهشی را در طول روز ادامه داد و در پایان روز میزان افت این شاخص مهم و معتبر آمریکا به 343.79 واحد رسید.

سایر شاخص‌ها نیز وضعیت مشابهی داشتند و با افت شدید مواجه شدند به طوری که شاخص نزدک کاهش 90.65 واحد و S&P500  نیز افت 36.49 واحد را تجربه کرد. 

توراستون اسلاک، اقتصاددان ارشد در بازار سهام دویچه بانک در نیویورک، گفت: «این مسئله جدی است و نشانه‌ای از بهبود وضعیت دیده نمی‌شود. خطر رکود واقعی است.»

بر اساس این گزارش، ماه آگوست برای بازار بورس آمریکا بسیار سخت بود، به طوری که تا اواسط این ماه بازارهای بورس آمریکا تقریبا 7 درصد افت داشتند. 14 آگوست 4.5 برابر کاهش بزرگ را ثبت کرد و بررسی منحنی‌های درآمدی هم حاکی از معکوس شدن وضعیت اوراق قرضه بود. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همانند دفعات گذشته فدرال رزرو را مقصر اصلی افت بازار بورس آمریکا عنوان کرد و رئیس فدرال رزرو را به اعمال سیاست‌های غلط در نرخ بهره متهم کرد.

وی گفت: همچنان که پیش بینی می‌کردم؛ اقدامات جرومی پاول باعث تقویت دلار شده و نسبت به ارزهای دیگر افزایش زیادی یافته است و روی وضعیت تولید ما تاثیر منفی گذاشته است. نرخ بهره‌ای که پاول تعیین کرده، بالاست و این دشمن اصلی ماست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول