اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعزام 500 مبلغ به مرزهای کشور در ایام زیارت اربعین

مسوول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: 500 مبلغ به مرزهای کشور در ایام اربعین اعزام خواهند شد، نخستین اعزام هفت صفر به مرز مهران است.

اعزام 500 مبلغ به مرزهای کشور در ایام زیارت اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی استقامت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات خبرگزاری حوزه گفت: تقسیم کاری بین نهادهای مختلف برای اعزام مبلغین در ایام اربعین انجام شده است و آموزش‌ها به مبلغین توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در شهر قم و دیگر شهرها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث پژوهش و تامین محتوا برای مبلغین اربعین بر عهده بعثه مقام معظم رهبری است، همچنین اعزام مبلغین با کاروان‌ها از کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

مسوول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: تامین مایحتاج مبلغین برای تبلیغ در ایام اربعین مثل اقلام هدیه و اقلام ویژه کودک و نوجوان صورت می‌گیرد، نظارت و تبلیغ بر عملکرد مبلغین هم انجام خواهد شد.

استقامت با اشاره به اعزام مبلغین در ایام اربعین اظهار کرد: تا سقف 500 مبلغ اعزام به مرزهای کشور در ایام اربعین صورت خواهد گرفت، نخستین اعزام هفت صفر به مرز مهران است و جذب مبلغین انجام شده است و در حال آموزش مبلغین هستیم. البته تردد 60 درصد زائرین از مرز مهران است، ولی در مرزهای چزابه، شلمچه و خسروی نیز حضور خواهند داشت، اعزام مبلغین زبان دان به مرز شلمچه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: روش‌های تبلیغی مبلغان در ایام اربعین استفاده از ابزار چند رسانه ای، روایت گری مصور، برپایی حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به احکام و برپایی نماز جماعت است و بانوان مبلغ هم برای پاسخگویی به سوالات خواهران زائر در ایام اربعین حضور دارند.

مسوول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: فعالیت رسانه ای در مراسم زیارت اربعین هنوز ضعیف است، گرچه که کارهای بسیار زیادی صورت گرفته است و صدها خبرنگار از خبرگزاری‌های مختلف دنیا به این مراسم دعوت شدند.

استقامت با اشاره به تعداد مبلغین اعزامی به مراسم زیارت اربعین اظهار کرد: هزار و 470 روحانی به عنوان روحانی مستقر در موکب‌ها اعزام می‌شوند، همچنین سه تا پنج هزار نفر در قالب روحانیون کاروان‌های مردمی اعزام خواهند شد و مقدمات این مساله انجام است.

وی ادامه داد: مبلغان باید مثل طبیب دوار باشند و منتظر مردم برای تبلیغ نباشند، 30 هزار مبلغ آموزش دیده برای مراسم زیارت اربعین نیاز داریم و هماهنگ سازی بین نهادهای مختلف برای این تحقق این مساله در حال انجام است.

مسوول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: اقدامات سفر و امنیت سفر جزو آموزش‌ها به مبلغان است و آن‌ها مورد اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول