اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات طرح شفافیت آرا باید اصلاح شود/مجلس در شفافیت پیش‌قدم باشد

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه فراکسیون‌های مختلف طرح شفافیت را امضا کردند، گفت: مجلس شورای اسلامی که نهادی مردمی است باید شفاف باشد.

جزئیات طرح شفافیت آرا باید اصلاح شود/مجلس در شفافیت پیش‌قدم باشد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در رابطه با نظام تقنینی آراء اظهارداشت: بحث شفافیت آراء نمایندگان در دنیا مطرح است و مردم براساس شاخص‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی، به نماینده مورد نظر خود رأی می‌دهند.

وی افزود: شفافیت آراء یعنی مردم بدانند آیا نماینده‌ای که در انتخابات دیدگاهش در بحث‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مشخص بود آیا زمان رأی دادن به یک طرح هم همان دیدگاه‌ها را دارد یا خیر و این موضوع حق مردم است.

کوچکی نژاد گفت: درست است که فراکسیون‌های مختلف طرح شفافیت آراء نمایندگان را امضا کردند اما در بحث کلیات این طرح به حداقل‌ها اکتفا کرده و آن را به رأی گذاشتیم تا بعداً جزئیات این طرح را بررسی کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی معتقدند مذاکرات و مصوبات شورای نگهبان هم باید منتشر شود، بیان کرد: چنین چیزی امکان ندارد، مردم مذاکرات مجلس را از طریق رادیو گوش می‌کنند اما امکانش نیست که مصوبات شورای نگهبان و برخی دیگر از نهادها منتشر شود.

وی گفت: این دلیل نمی‌شود که اصل موضوع را زیر سؤال ببرند، فراکسیون‌های مختلف این طرح را امضا کردند و من معتقدم که جزئیات آن باید اصلاح شود، مجلس شورای اسلامی نهاد مردمی است باید شفاف باشد اما شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای داخلی و مصوبات آن بحث دیگری است. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عده‌ای قصد دارند تا اصل شفافیت را به انحراف بکشانند، اظهارداشت: مجلس باید تلاش کند در رابطه با طرح شفافیت آراء پیشگام و پیش‌قدم حرکت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول