اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قوه قضائیه با مدیرانی که دارایی‌شان را اعلام نکرده‌اند برخورد کند

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه سامانه اعلام اموال مسئولان، مانع بروز فتنه‌ها با اموال نامشروع می‌شود گفت: اگر مدیری دارایی خود را اعلام نکرد باید با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه شود.

قوه قضائیه با مدیرانی که دارایی‌شان را اعلام نکرده‌اند برخورد کند

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اعلام شفاف و علنی اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت: یکی از اقدامات راهبردی حوزه مدیریت اسلامی اعلام اموال مدیران و مسئولان است که مؤسسین نظام مقدس جمهوری اسلامی زمانی که قانون اساسی را تدوین می‌کردند به این موضوع توجه داشتند که چون دنیا فریبنده است باید برای پرهیز از اتهام زنی باید لیست دارایی‌های مسئولان اعلام شود.

وی افزود: وقتی برخی مسئولین داوطلبانه وارد عرصه خدمت می‌شوند که روز اول صادقانه این کار را انجام می‌دهند اما چون جلوه‌های دنیایی آنها را جلب می‌کند بعد از گذر زمان اموال و دارایی زیادی را به دست می‌آورندT به تدریج میل به جمع‌آوری مال و ثروت پیدا می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: وقتی برخی مدیران و مسئولان به سمت جمع‌آوری مال و ثروت بروند موجب ایجاد انحراف در نظام اسلامی خواهند شد. که سرانجامش به فتنه، خونریزی، و براندازی درونی نظام منجر خواهد شد.

کریمی‌قدوسی گفت:‌ ضربه زدن به نظام اسلامی از بیرون آسیب پذیر نیست چرا که استحکام آن بسیار بالا بوده و در برابر هر قدرتی می‌تواند ایستادگی کند و تنها یک راه برای آسیب رساندن به آن وجود دارد که آن هم به درون باز می‌گردد.

وی گفت: وقتی فرماندهان، مدیران و مقامات و مسئولان استحاله شوند امکان فروپاشی نظام وجود دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: راهکار این موضوع طبق اصل 49 قانون اساسی اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان است که متاسفانه و با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی به جز چند نفر این اصل اجرایی نشده است.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد:‌ اقدام اخیر قوه قضائیه در عملیاتی کردن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان اقدامی راهبردی از سوی آیت‌الله رئیسی محسوب می‌شود که مجلس شورای اسلامی که حوزه این مقامات را احصا کرد و مشمولین آن را مشخص کرد.

وی گفت: علاوه بر مدیر و مسئول باید خانواده آنان هم اموالشان را به قوه قضائیه اعلام کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: اگر کسی در وقت مقرر اموال و دارایی‌اش را در سامانه قوه قضائیه اعلام نکند می‌توان آن مدیر و مسئول را عزل کرد. ضمن اینکه قوه قضائیه راسا می‌تواند به دنبال کشف اموال و دارایی و املاک و ثروت آن فرد برود.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: مدیران و مسئولانی که در طول این 40 سال زندگی سالمی داشته است قطعا پیشقراولان ثبت نام در این سامانه هستند و امیدوارم هر چه سریع‌تر تمامی افراد مشمول اموال خود را در این سامانه ذکر کنند. هر چند ممکن است برخی مدیران زیر بار این کار نرفته و از این اقدام قانونی فرار کند.

وی گفت: متاسفانه برخی مدیران و مسئولان فاسد اموال خود را به خارج از کشور منتقل کردند که امیدوارم با اقدام قاطع دستگاه قضا و نهادهای نظارتی و امنیتی این افراد و اموال و دارایی‌شان شناسایی شده و اموال نامشروع‌شان به خزانه بازگردد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت:‌اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان در خنثی کردن فتنه‌ها در کشور بسیار مؤثر است چرا که وجود اموال نامشروع موجب عملیاتی شدن فتنه‌هاست. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: من پیش از انتخابات اموال و دارایی خود را در بروشورهای تبلیغاتی‌ام به مردم مشهد اعلام کردم و در حال ثبت اموال خود در سامانه قوه قضائیه هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول