اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پاسخ مجلس به پرسش سخنگوی دولت/ انتشار پرونده «فریدون» قانونی است

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه اعلام حکم قطعی در رسانه‌ها منع قانونی ندارد، گفت: طرح سوال سخنگوی دولت مبنی بر چگونگی انتشار محتویات پرونده در رسانه‌ها منطبق بر قانون نیست.

پاسخ مجلس به پرسش سخنگوی دولت/ انتشار پرونده «فریدون» قانونی است

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در یازدهمین نشست خبری خود از آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون خبر داد و گفته بود: در رابطه با حسین فریدون دادگاه تجدید نظر تصمیم گرفته و رای نهایی خود را صادر کرده است بر این اساس هفت سال حبسی را که دادگاه بدوی تعیین کرده بود به ۵ سال تقلیل داده است.

از سوی دیگر علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در حیاط پاستور به سوالات خبرنگاران پیرامون اعلام حکم حسین فریدون پرسشی را مطرح کرد.

وی گفت: موضوع این است که حکمی صادر شده و احترام به آن نیز وجود دارد، اما پرسشی مطرح می‌شود مبنی بر این که چگونه محتوای پرونده در سایت‌ها می‌رود و چاپ می‌شود؟ و علامت‌های غلطی داده می‌شود؟ به نظر من برخی باید پاسخگوی این روند باشند.

در همین خصوص نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد اینکه آیا انتشار محتوای پرونده پس از اعلام حکم قطعی،  قانونی است یا خیر پاسخ داد.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، گفت: زمانی که حکم، قطعی و لازم الاجرا شد بیان آن از سوی سخنگوی قوه قضائیه منع قانونی ندارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ادامه داد: جایی که پرونده در مرحله تحقیقات بوده و نیازمند رسیدگی است و ممکن است حکم برائت برای متهم حاصل شود باید برای حفظ حرمت آن شخص اسم وی بیان نشود، اما زمانی که حکم قطعیت می‌یابد هیچ منع قانونی برای بیان اسم و محتویات پرونده وجود ندارد.

کمالی پور تاکید کرد: پرسش سخنگوی دولت منطبق بر قانون نیست، چراکه تنها در زمان انجام تحقیقات است که قانون منع انتشار اسامی و متحویات پرونده  را در نظر گرفته است و در زمان اعلام حکم قطعی، انتشار حکم دادگاه و نام فرد بدون ایراد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول