اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش منفی ایرلند به طرح جدید جانسون برای برگزیت

انتشار متن توافق‌نامه جدید برگزیت که امروز به اتحادیه اروپا تحویل داده شد، با واکنش منفی مقامات حزب کارگر و جمهوری ایرلند مواجه شد.

واکنش منفی ایرلند به طرح جدید جانسون برای برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون نخست‌وزیر جمهوری ایرلند و وزیر اقتصاد دولت درسایه بریتانیا توافق‌نامه برگزیت جدیدی که دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا به بروکسل ارسال کرده است، بی‌فایده خواندند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «سایمون کاونی» معاون نخست‌وزیر جمهوری ایرلند که در بروکسل حضور دارد پس از دیدن توافق‌نامه تنظیم شده توسط دولت جانسون گفت این توافق، حتی «انتظارات حداقلی را برآورده نمی‌کند» و «به کلی ناقص» است.

کاونی بیان داشت: «موضع ما کاملاً روشن است. اگر قرار است جایگزینی برای ترتیبات پشتیبان وجود داشته باشد باید همان کارایی ترتیبات پشتیبان را داشته باشد که به‌معنی عدم وجود زیرساخت‌های مرز فیزیکی در جزیره ایرلند و عدم وجود نقاط ایست و بازرسی است».

دیپلمات دیگری در اتحادیه اروپا گفت: «جانسون [رویکرد] تقابل را انتخاب کرده است.گزینه‌های باقی‌مانده همان ترتیبات پشتیبات قبلی هستند با مقداری اصلاحات یا بسط و گسترش است».

از سوی دیگر، به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ «جان مک‌دانل» از مقامات ارشد حزب کارگر انگلیس که وزیر دارایی در سایه محسوب می‌شود درباره این توافق‌نامه گفت: «این تلاشی مذبوحانه برای اعمال فشار در جهت اجرای برگزیت بدون توافق است». او گفت این توافق نه معقول است و نه قابل اجرا.»

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۳۹۸) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون که ۷۰ روز از نخست‌وزیریش گذشته است، تأکید کرده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد.

جانسون امروز طی سخنرانی در نشست حزب محافظه‌کار گفت اگر اتحادیه اروپا این توافق‌نامه را قبول نکند دولت او برگزیت را بدون توافق اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول