اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

انتشار دو کتاب جدید از شهید مطهری

علی مطهری از انتشار دو کتاب جدید در مجموعه آثار مرحوم شهید مطهری با عنوان «فطری بودن دین» و «فطرت و تربیت» خبر داد.

انتشار دو کتاب جدید از شهید مطهری

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس از انتشار دو کتاب خبرداد و اظهار داشت: «فطری بودن دین» و «فطرت و تربیت» دو کتاب تازه منتشره استاد شهید مرتضی مطهری هستند.

وی ادامه داد: «فطری بودن دین» عنوان کتابی است در ۲۰۸ صفحه که با قیمت، ۲۵۰۰۰ تومان عرضه شده است.

مطهری به بخش‌هایی از کتاب اشاره کرد و بیان داشت: در بخشی از کتاب می‌خوانیم؛ در انسان یک استعداد و میل و محرک نهفته‌ای در زمینه گرایش‌های دینی وجود دارد. اما این که این میل و محرک نهفته چگونه جریان پیدا کند بستگی دارد که چگونه هدایت و رهبری شود. ولی به هرحال این مبدأ جوشش در انسان وجود دارد. فطری بودن دین به معنای این نیست که انسان، دیندار به دنیا می‌آید. اگر انسان دیندارِ بالفعل به دنیا بیاید دیگر احتیاجی به پیغمبران نیست که بیایند برای مردم دین بیاورند و تعلیمات بدهند و مردم را هدایت کنند. (صفحه ۱۱۲ کتاب)

فرزند شهید مطهری به کتاب دیگر استاد شهید مطهری اشاره و توضیح داد: «فطرت و تربیت» اثری است با ۱۱۶ صفحه که به تازگی منتشر شده است.

وی با بیان بخشی از این اثر گفت: در بخشی از کتاب آمده است؛ تربیت به معنی واقعی یعنی رشد دادن استعدادهای درونی انسان. یعنی ما خودمان را به انسانها تطبیق بدهیم، نه انسان‌ها را به امیال و اغراض خودمان تطبیق بدهیم؛ برویم ببینیم خدای متعال در نهاد انسان چه استعدادهایی قرار داده است؛ همان استعدادها را پرورش بدهیم. آنجا دیگر نه مسئله عادت دادن است نه عادت بازگرفتن؛ رشد دادن فطریات انسان است. (صفحه ۴۵ و ۴۶ کتاب)

وی در پایان از عرضه این دو اثر از سوی انتشارات صدرا خبرداد و گفت: این دو کتاب هم اکنون در دسترس بوده و مراسم رونمایی از آن نیز چندی پیش برگزار شد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول