اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تاریخ سفر «ماهاتیر محمد» به تهران هنوز قطعی نشده است

با وجود انتشار اخباری مبنی بر سفر ماهاتیر محمد به تهران در روزهای آینده، خبرنگار فارس مطلع شد که این سفر به تعویق افتاده و هنوز تاریخ جدیدی برای انجام آن قطعی نشده است.

تاریخ سفر «ماهاتیر محمد» به تهران هنوز قطعی نشده است

در پی انتشار خبری مبنی بر سفر «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی به تهران در روزهای آینده، خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس مطلع شد که این سفر به تعویق افتاده و هنوز تاریخ جدیدی برای انجام این سفر قطعی نشده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که اوایل شهریور ماه سال جاری سفری به مالزی داشت،‌ از سفر ماهاتیر محمد به ایران در آینده نزدیک خبر داده بود.

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی در این سفر با نخست‌وزیر مالزی نیز دیدار و گفتگو کرد و «ماهاتیر محمد» هم پس از این دیدار در صفحه توئیترش نوشت: «امروز پذیرای دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دفترم در پوتراجایا بودم.ما درباره چندین موضوع مرتبط با منافع متقابل از جمله بهبود روابط دوجانبه بین دو‌کشور بحث و تبادل نظر کردیم.» 

وزیر خارجه نیز بعد از این دیدار عنوان کرد: در دیدار بسیار خوب و دوستانه با ماهاتیر محمد درباره مسائل جهان اسلام، تحریم‌ها و اقدامات خلاف قانون آمریکا صحبت شد. فرصتی داشتیم درباره مسائل دوجانبه و اقداماتی که به صورت دوجانبه بین ما و مالزی قرار است صورت بگیرد، منجمله کمیته عالی روابط دوجانبه که توافق کردیم در سطح وزرای خارجه قبل از سفر ایشان به تهران تشکیل شود نیز گفت‌وگو کنیم که در این کمیته درباره همه زمینه‌های همکاری به شمول همکاری‌های سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی، امنیتی و در همه حوزه‌ها گفت‌وگو خواهد شد و بعد انشاءالله آماده سفر ایشان بشویم.

ماهاتیر محمد ۹۴ ساله در سال ۲۰۱۸ بار دیگر به عنوان نخست‌وزیر مالزی انتخاب شد ؛ وی بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ بارها نخست‌وزیر این کشور بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول