اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پایانه مرزی «خسروی» از زائران خالی شد/ اسکان زائران در موکب‌ها و هدایت به سمت «مهران»

مرزخسروی به‌ دنبال برخی ناآرامی‌ها در شهرهای عراق، بسته شده و از تردد زوار به سمت این مرز جلوگیری می‌شود.

پایانه مرزی «خسروی» از زائران خالی شد/ اسکان زائران در موکب‌ها و هدایت به سمت «مهران»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شب گذشته به‌ دنبال برخی ناآرامی‌ها در شهرهای عراق، از سوی مقام‌های عراقی «مرز خسروی» در استان کرمانشاه بسته شد.

با توجه به رایزنی‌های و پیگیرهای انجام شده مسؤولان ایرانی با طرف عراقی، از شب گذشته تا این لحظه، از مرز خسروی تردد زائری صورت نگرفته است و زائران برای زیارت عتبات عالیات به سمت مرز مهران در استان ایلام راهنمایی می‌شوند و به گفته همتی رئیس ستاد اربعین مرز خسروی، به محض بازگشت شرایط به روند عادی، درباره بازگشایی مرز خسروی اطلاع‌رسانی می‌شود.

شب گذشته حدود 210 زائر در پشت درب بسته مرز خسروی بلاتکلیف ماندند که توسط موکب آستان قدس رضوی واقع در مسجد جامع خسروی پذیرایی و اسکان داده شدند.

سلمان یاوری، معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه چهار موکب را برای ایام اربعین راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: موکب زائرسرای کربلا به‌نام امام رضا (ع) واقع در میدان جمهوری اسلامی کرمانشاه در بحث تغذیه و اسکان، موکب امام رضا (ع) واقع در راه‌ آهن در حوزه تغذیه، موکب آشپزخانه مرکزی به‌نام امام رضا (ع) در قصرشیرین و موکب چهارم در مرز خسروی مستقر است.

یاوری با بیان اینکه شروع کار موکب‌ها 13 مهرماه اعلام شده است، افزود: شب گذشته موکب اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مرز خسروی کار خود در زمینه تغذیه و اسکان زوار عتبات عالیات شروع کرد.

مسؤول موکب اربعین آستان قدس رضوی مستقر در مرز خسروی، گفت: حدود 210 نفر از زائران شب گذشته پس از بسته شدن مرز، پذیرایی و اسکان داده شدند و صبح بعد از برگزاری نماز جماعت و صرف صبحانه، با اتوبوس‌های مستقر در این مرز سمت شهر قصرشیرین بازگردانده شدند.

یاوری تصریح کرد: تقریبا مرز خسروی خالی از زائر است، چون که از شب گذشته از سه‌راهی نصرآباد شهرستان قصرشیرین دیگر اجازه عبور زائر به سمت مرز خسروی را نداده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون در مرز خسروی مشکل خاصی نداریم، مجهزترین زیرساخت‌ها و امکانات در این مرز وجود دارد و منتظر تصمیم طرف عراقی هستم.

گروه دیگری از زائران، شب گذشته در شهر قصرشیرین در محل اسکان فراهم شده توسط هلال احمر استان (روبروی پارک بسیج این شهر) اسکان داده شدند.

مسؤول موکب حوزه بسیج صنعت، نفت و گاز غرب مستقر در شهر قصرشیرین در گفت‌وگو با فارس از آمادگی پذیرایی روزانه 3 هزار زائر خبر داد و گفت: از شب گذشته کار پذیرایی از زوار را شروع کرد‌ه‌ایم و تاکنون نزدیک به 300 نفر پذیرایی شده‌اند.

سعدالله محمدی گفت: با توجه به بسته شدن مرز زائران از اینجا دیگر به سمت مرز خسروی نمی‌روند و برمی‌گردند.

بر اساس مشاهدات میدانی، عوامل پلیس راه استان کرمانشاه در سه‌راهی اسلام‌آباد غرب مستقر شده‌ و از تردد زوار به سمت قصرشیرین جلوگیری می‌کنند و آن‌ها را به سمت مرز مهران راهنمایی می‌‌کنند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول