اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کتابخانه امام رضا (ع) اهواز به کتابخانه آستان قدس متصل می‌شود

رئیس سازمان کتابخانه ها آستان قدس رضوی گفت: کتابخانه عمومی امام رضا (ع) در اهواز که امروز به بهره‌برداری رسید، به کتابخانه آستان قدس رضوی با ۳۰ میلیون منبع اطلاعاتی متصل می‌شود.

کتابخانه امام رضا (ع) اهواز به کتابخانه آستان قدس متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی امام رضا (ع) در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) تحت اشراف آیت‌الله شیخ عباس کعبی امروز برگزار شد.

این کتابخانه با مشارکت آستان قدس رضوی احداث شده و به مساحت ۸۰۰ مترمربع زیربنا و دارای یک میلیون کتاب الکترونیک و ۱۳ هزار جلد کتاب در فاز نخست است.

حجت الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم، اظهار کرد: آستان قدس در پرتو عنایات امام رضا و ظل توجهات ولی عصر (عج) و به برکت نظام اسلامی،  درحوزه های مختلف دارای فعالیت‌ها و زیرساخت‌های بسیاری است.

وی بیان کرد: آستان قدس در بخش کتابخانه‌ها، به عنوان یکی از معتبر ترین کتابخانه‌های امروز دنیا شناخته می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار نسخه ارزشمند خطی را نگهداری و صیانت می‌کند.

حسینی گفت: علاوه بر آن 60 هزار نسخه چاپ سنگی و 14 میلیون برگ سند در کتابخانه های آستان قدس رضوی وجود دارد که این ظرفیت در خدمت همه علاقمندان علم و معارف اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه حل بسیاری از معضلات اجتناعی، رشد کتاب‌خوانی است، اظهار کرد: امروز در بحث کتاب و کتابخوانی دچار فقر هستیم؛ در ایران ۳ هزار کتابخانه وجود دارد که هزار عدد آن استاندارد نیست.

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه خط ارتباطی استان قدس با کتابخانه‌ امام رضا اهواز نباید قطع شود، عنوان کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی با ۳۰ میلیون منبع اطلاعاتی به این کتابخانه وصل می‌شود و اولین ایستگاه دسترسی محققان و پژوهشگران در خوزستان را به کلیه نسخ خطی و چاپ سنگی آستان قدس خواهد بود.

حسینی بیان کرد: این کتابخانه نمایندگی آستان قدس در جذب و حفظ و مرمت نسخه های خطی معتبر و ارزشمند خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بزرگترین واقف نسخ خطی به آستان قدس است، عنوان کرد: بسیاری از علما و بزرگان نیز کتابخانه‌های شخصی خود را به آستان قدس اهدا کرده‌اند؛ نگهداری نسخه های خطی در آستان تنها به خاطر تبرک آن نیست بلکه تصحیح، تحقیق و احیای این نسخ در برنامه های ما است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول