اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پیاده‌راه شهریار تا دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: پیاده‌راه شهریار که بخشی از پهنه فرهنگی رودکی است تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

پیاده‌راه شهریار تا دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران صبح امروز در حاشیه بازدید حناچی از پروژه پهنه رودکی و پیاده‌راه شهریار، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه شهریار از قدیم معروف بوده است، گفت: طرح اولیه این پروژه مربوط به سال 78 است که از سوی وزارت ارشاد ارائه شد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: وزارت ارشاد به دلیل وجود تالار وحدت و تئاتر شهر به دنبال ساماندهی معابر اطراف بود.

وی تصریح کرد: حتی می‌خواستند خط مشخصی از مجموعه‌های فرهنگی را همچون موزه فرش، موزه هنرهای تجسمی و بلوار کشاورز را به عنوان یک پهنه به همراه تالار وحدت و تئاتر شهر مدنظر قرار دهند تا ارتباط پیاده میان این مراکز فراهم شود اما نسبت به هم مستقل اداره شوند و در کل ارتباطی میان این مجموعه‌ها برقرار شود. 

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری نیز با رویکرد آرام سازی معابر و پیاده راه سازی در پایان سال 96 ایجاد پهنه رودکی را مورد توجه قرار داد و قرار شد در فاز اول پیاده‌راه شهریار یعنی پیاده‌راه مقابل تالار وحدت آرام‌سازی شود.

وی ادامه داد: البته در فاز کلی‌تر به جای بحث پیاده‌راه‌سازی به کل پهنه رودکی توجه کرده‌ایم به گونه‌ای که پهنه رودکی از طرف شرق به خیابان حافظ، جنوب به نوفل لوشاتو، غرب به ولیعصر و از شمال به خیابان انقلاب می‌رسد. 

ضرغامی گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نسبت به شناسایی بناهای ارزشمند در این پهنه توجه داشته و حدود 100 پلاک ارزشمند را شناسایی کرده است.
 
وی گفت: البته سازمان میراث فرهنگی برای تعیین بناهای ارزشمند، پروتکل‌هایی دارد که باید این 100 بنای ارزشمند با آن چارچوب مطابقت داده شوند. 

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تا دهه فجر پیاده‌راه شهریار که دقیقا مقابل تالار وحدت است، آماده می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول