اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می‌کند

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر اینکه افزایش سطح رفاه اجتماعی را رقم می‌زند، کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می‌کند.

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون اقتصادی، نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان مالیاتی و اتاق‌ بازرگانی حضور داشتند و حتی در برخی از جلسات کمیسیون از اصناف نیز دعوت به عمل آمد تا نظرات خود را بیان کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون از اصلاحات انجام گرفته بر لایحه مالیات بر ارزش افزوده، دو هدف داشت؛ نخست آنکه نواقص قانون آزمایشی سال 1387 اصلاح شود -چراکه این قانون موقت بود و سالانه تمدید می‌شد و دوم آنکه بتوان قانون دائمی در این حوزه برای کشور تصویب کرد.

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده از فرارهای مالیاتی جلوگیری می‌کند

وی با بیان اینکه تلاش کمیسیون اقتصادی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده این بود که نظرات تمامی کارشناسان و اقشار تا جای ممکن برآورده شود، اظهار کرد: با تصویب این لایحه از فرارهای مالیاتی جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به زیرساخت های موردنیاز برای اجرایی شدن مالیات بر ارزش افزوده، اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی پیش از تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده،لایحه صندوق مکانیزه فروش را بررسی و آن را در 27 ماده تصویب کرد تا انصاف و عدالت در پرداخت مالیات رعایت شده و وصول مالیات شفاف شود.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده موجب افزایش سطح رفاه اجتماعی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده موجب افزایش سطح رفاه اجتماعی شده و نحوه هزینه کرد مالیات‌ها را شفاف می‌کند، ادامه داد: با تصویب و اجرایی شدن این لایحه کشور به تدریج از درآمدهای نفتی مستقل می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: سه قوه به درصدد هستند که درآمدهای نفتی تنها در بخش عمرانی کشور هزینه شده و هزینه‌های جاری از مالیات تامین شود که با تصویب و اجرایی شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده این امر محقق می‌شود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول