اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نمایندگان مجلس باید از قدرت طلبی پرهیز کنند/ حضور 19 هزار نفر از جمهوری آذربایجان در مراسم اربعین

امام جمعه تبریز به دیدار خود با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اشاره کرد و گفت: بنیاد حسین‌اُف در این دیدار اعلام کرد که امسال حدود ۱۹ هزار نفر از جمهوری آذربایجان در مراسم اربعین شرکت می‌کنند.

نمایندگان مجلس باید از قدرت طلبی پرهیز کنند/ حضور 19 هزار نفر از جمهوری آذربایجان در مراسم اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) در ابتدای سخنان خود به اقدامات موثر قوه قضائیه در مبارزه با فساد اشاره و اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب و موثر و قابل تقدیر قوه قضائیه، تداوم مبارزه جدی و قاطعانه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی است. 

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در سخنان خود در جمع همایش فرماندهان سپاه ضمن تاکید مجدد بر مبارزه قاطع با فساد، اعلام کرد که دست کسانی که به‌ بیت‌المال دست‌درازی کرده‌اند، نه از مچ بلکه از بازو قطع می‌کنیم.

ضرورت تدوام مبارزه جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که یکی از راهبردهای دشمنان بیان فساد در جامعه و ناامید کردن مردم نسبت به نظام است، این اقدام قوه قضائیه را ارج می‌نهیم، افزود: امیدواریم این راه ادامه یابد و شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور و بهبود وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم باشیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه انجام بزرگترین عملیات یمنی علیه تجاوزات سعودی با نام "نصر من الله" توسط کمیته‌های مقاومت جنبش انصارالله و ارتش یمن علیه تجاوزهای مکرر سعودی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این عملیات از ابتدای تجاوز سعودی در پنج سال گذشته، بزرگترین عملیات کمین و گام به گام علیه سعودی‌ها بود به طوریکه یمنی‌ها پاتک نظامی زمینی علیه نیروهای سعودی انجام داده و ۲ هزار سعودی را اسیر کرده و سه تیپ کامل عربستان را منهدم کردند.

وی افزود: سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این عملیات را بزرگترین عملیات زمینی از زمان شروع جنگ یمن در فروردین ۹۴ دانست.  

شکست آمریکا در فشار حداکثری علیه ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه، توضیح داد: ایشان در این دیدار با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای ایجاد و القای حالتی حتی نمادین از شکست ایران، فرمودند که آنها برای وادار کردن رئیس جمهور به ملاقات به التماس افتاده بودند و حتی رفقای اروپایی خود را به کمک خواستند اما نتوانستند و تا این ساعت فشار حداکثری آنها شکست‌خورده است. 

وی اضافه کرد: رهبری تاکید کردند که من قاطعانه می‌گویم که آنها تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب نباید از دشمن هر اندازه هم که قوی باشد، ترسید همچنین نباید دشمن را هرقدر هم کوچک باشد، نادیده گرفت. 

وی به بخش دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با موضوعات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که اگر به تحولات منطقه و جهان با دقت نگریسته شود، متوجه می‌شویم که دشمنان هر چه بیشتر هزینه می‌کنند، بیشتر ضرر می‌کنند.  

آل‌هاشم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به هزینه‌های دشمن به ویژه آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه اشاره کرده و فرمودند که آنها با هزینه گزاف داعش را به وجود آورده و حمایت مختلف اعم از تسهیلاتی و مالی کردند ولی با همت جوانان سوریه ، عراق و مدافعان حرم، داعش از بین رفته است ولی آنها به دروغ می‌گویند که ما داعش را نابود کردیم.  

امام جمعه تبریز ابراز کرد: شخص رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده است که در منطقه ۷ تریلیون دلار هزینه کردند و در مقابل جز ضرر و شکست هیچ عائدی نداشتند.  

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست فشار حداکثری آمریکا را یک سیاست شکست خورده و بی‌فرجام خواندند، تصریح کرد: آنها خیال می‌کردند که با تمرکز بر فشار حداکثری در زمینه اقتصادی می‌توانند ایران را به زانو در بیاورند ولی خودشان دچار زحمت و مشکل شدند.  

وی در ادامه خطبه‌ها، اقدامات فرهنگی در تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: کنگره شعر محرم با حضور شعرای چهار استان برگزار شد که دو کتاب خونین کفنان و قاموس قفقاز در این کنگره رونمایی شد. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: نکوداشت استاد خوشنویسی، برگزاری همایش موکب‌داران، برگزاری نمایشگاه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برای رونق تولید از جمله کارهای خوب فرهنگی است که در هفته جاری در تبریز اتفاق افتاده است. 

وی ابراز کرد: یک اقدام فرهنگی دیگر نیز با همت حوزه علمیه و اوقاف و امور خیریه رخ داده است که هر ماه یک روز درس اخلاق در یک مسجد برگزار خواهد شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به دیدار خود با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اشاره کرد و گفت: بنیاد حسین‌اُف در این دیدار اعلام کرد که امسال حدود ۱۹ هزار نفر از جمهوری آذربایجان در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد. 

نمایندگان مجلس باید از قدرت طلبی پرهیز کنند

وی در  تذکر انتخاباتی متذکر شد: افرادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند نباید همدیگر را تضعیف کنند چراکه کارشکنی به گفته رهبر معظم انقلاب، موجب تضعیف انسجام ک وحدت ملی می‌شود از این‌رو کاندیداها  خود را اثبات کنند نه اینکه دیگران را نفی کنند. 

وی اضافه کرد: کاندیداها از قدرت‌طلبی پرهیز کنند زیرا به تعبیر امام رحمت‌الله قدرت‌طلبی انسان را به تباهی می‌کشد. 

ضرورت توجه به تقوای چشم

آل‌هاشم در بخش دیگر خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به اینکه از جمله مصادیق تقوا، تقوای چشم است، گفت: برای شروع تقوا باید ابتدا از تقوای چشم شروع کنیم. 

ویژگی‌های امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین از منظر اسلام 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پایه‌های دین را محکم می‌کند، گفت: یکی از مواردی که در بخش تبلیغ دین باید در نظر بگیریم این است که شاید همیشه تذکر عمومی جواب ندهد از این‌رو می‌توان به صورت انفرادی و رو در رو امر به معروف و نهی از منکر کرد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: قرآن کریم در کنار خطاب‌های عمومی، گاها آیاتی نیز دارد که به شخص افراد نیز اشاره کرده است و به این معناست که گاها باید با افراد چهره به چهره حرف بزنند.

وی ابراز کرد: در تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر باید کتاب آسمانی را جدی گرفت و محتوای تبلیغ و تذکر و امر به معروف و نهی از منکر به استناد قرآن کریم باشد. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: اگر از شعر، نقل و تاریخ در امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کنیم باید در حاشیه استناد به آیات قرآن کریم باشد نه اینکه قرآن به حاشیه برود و  خاطره و شعر در متن قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه کلام مبلغ دین، آمر به معروف و ناهی از منکر باید محکم باشد، تصریح کرد: باید کلام تذکردهنده و مبلغ ، رسا و محکم همچنین  حفظ کرامت باشد و در عین حال تبلیغ و تذکرش نرم و روان باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: امید است خداوند به همه توفیق دهد تا در امر به معروف و نهی از منکر قدم‌های خوبی برداریم.

وی در ادامه با یادآوری مناسبت‌های هفته،به روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: خداوند کودکان را از بلایا حفظ کرده و در زیر تربیت بهتر قرار دهد. 

وی، روز دامپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کنترل بیماری دام و طیور و آنفولانزای فوق حاد پرندگان از جمله کارهای دامپزشکی است که در راستای رفع و انهدام تلاش زیادی می‌کنند. 

 آل‌هاشم هفته ناجا را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی برای تامین امنیت تلاش زیادی می‌کند به طوریکه تاکنون ۱۳ هزار شهید تقدیم اسلام کرده است همچنین فعالیت آنها در سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است. 

وی افزود: امید است نیروی انتظامیکه  همیشه مقتدر و  با مردم مهربان است، موفق باشد چراکه این دو عنصر مکمل هم هستند‌.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول