اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

هدف جریان عبری ـ عربی عدم شکل‌گیری راهپیمایی اربعین است/ پشت اعتراضات عراق فتنه قدرت‌گیری لائیک‌هاست

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه پشت اعتراضات اخیر عراق فتنه قدرت گیری لائیک‌هاست، گفت: هدف آمریکا، صهیونیسم و سعودی‌ عدم شکل‌گیری راهپیمایی اربعین است.

هدف جریان عبری ـ عربی عدم شکل‌گیری راهپیمایی اربعین است/ پشت اعتراضات عراق فتنه قدرت‌گیری لائیک‌هاست

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اعتراضات چند روز اخیر عراق گفت: اربعین حسینی از سال 2003 و پس از سرنگونی رژیم صدام به یک استراتژی کاملا تعریف شده تبدیل شده است که هر ساله تاثیر خود را در جامعه جهانی و اتباع دوستدار اهل بیت گذاشته است. 

وی افزود: طی سال گذشته که حداقل 20 میلیون زائر از 80 کشور جهان در روز اربعین وارد کربلا شدند و مراسم ویژه اربعین را به جا آوردند این امر از نگاه آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم وهابی سعودی تهدید جدی برای آنها تلقی شد. 

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: سال گذشته یکسری تحرکات مشکوک در عراق صورت گرفت و عوامل وابسته به جریان آمریکا، صهیونیست و وهابی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند که در آستانه اربعین سال جاری مانع حرکت پرشور اربعین حسینی شوند. 

هانی‌زاده گفت: برقراری ارتباط مشکوک با برخی افراد که شیعه‌های سفارتخانه‌ای معروف هستند صورت گرفت. همچنین عوامل حزب بعث که فراری بودند هم با سازمان‌دهی مجدد وارد این جریان شدند. 

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در آستانه اربعین سال جاری عوامل حزب بعث و جریان‌های لائیک شیعه و افراد وابسته به سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تمام عوامل خود را به کار گرفتند تا یک جریان‌سازی بزرگ در درون عراق علیه دولت عادل عبدالمهدی ایجاد شود زیرا این دولت به آمریکا نه گفته بود و در مقابل فشارهای آنها به خوبی ایستادگی کرده بود. 

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: هدف اول آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها آن است که راهپیمایی اربعین در سال جاری شکل نگیرد. 

وی افزود:‌دولت عادل مهدی در عراق ایستادگی بسیار خوبی در برابر آمریکایی‌ها داشته است و به همین دلیل جریان عبری-عربی به دنبال سرنگونی  او است. 

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جریان عبری - عربی به دنبال آن است تا وانمود کند شیعیان قادر به اداره عراق نیستند و باید نظام لائیک مشابه رژیم صدام بر مسند کار آید. 

وی گفت: اغلب افرادی که در خیابا‌ن‌های عراق دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زنند فرزندان عوامل حزب بحث و افرادی که از چرخه قدرت عراق خارج شده‌اند هستند و با اعتراض خود به دنبال انتقام‌جویی هستند. 

هانی‌زاده گفت:‌ ظاهر مطالبات معترضین به افزایش نرخ بیکاری و کوتاهی در زمینه خدمات رفاهی است. اما پشت این مطالبات فتنه بزرگی است که از سال گذشته تاکنون توسط آمریکا،‌ عربستان و رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی آنها در عراق شکل گرفته و هم اکنون به کف خیابان آمده ‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول