اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عقب‌نشینی ایران بدون کاهش تحریم‌های آمریکا به شوخی شبیه است

امام جمعه بویین‌زهرا با اشاره به وعده‌های جدید غرب در رابطه با برجام گفت: عقب‌نشینی ایران بدون کاهش تحریم‌های آمریکا بیشتر به شوخی شبیه است.

عقب‌نشینی ایران بدون کاهش تحریم‌های آمریکا به شوخی شبیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از حجت‌الاسلام رضوانی امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد اظهار کرد: نیروی خدوم و شجاع انتظامی در راستای تامین امنیت مردم تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به صعود ۴۰ پله‌ای ایران در زمینه صنعت افزود: جمهوری اسلامی نه‌تنها در مقابل فشارهای غرب تسلیم نشده بلکه طبق گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی توانسته به رشد و ارتقای بیشتری نیز در دهه‌های گذشته در بخش صنعت دست یابد و بتواند طی ۱۶ سال گذشته از رتبه ۹۵ از میان ۱۳۵ کشور جهان به رتبه ۵۸ تا سال ۲۰۱۸ ارتقا یاید.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: اگر از خام‌فروشی در صنعت معدن پرهیز شود حوزه معدن یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صادرات نفت است.

وی بیان کرد: این موضوع که سنگ از معادن کشورمان صادر شود و محصولاتی که با آن تولید می‌ شود به کشور ما وارد شود تا ارزش افزوده آن به دست دیگران برسد فکری نپخته و خام است که از سوی برخی مطرح می‌شود و قابل قبول نیست.

خطیب جمعه بویین‌زهرا در خصوص اعتراضات اخیر عراق و درگیری‌های نیروهای امنیتی با معترضان بیان کرد: این تظاهرات از سویی به جهت اعتراض به نابسامانی‌های اقتصادی، فساد در دستگاه‌های دولتی و بیکاری در این کشور صورت گرفته است که لازم است دولت عراق در راستای رفع این مشکل تلاش نماید ولی از سوی دیگر این است اکنون به دلیل قرار داشتن در آستانه ایام اربعین حسینی و همایش پیاده روی شیعیان در مسیر کربلای معلی و از طرف دیگر دیدار رؤسای مواکب عراقی با مقام معظم رهبری، دشمنان را دست پاچه کرده و تلاششان نیز بر این است تا با این روش همدلی و برادری موجود میان کشور عراق و کشورهای اسلامی و ایران را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام رضوانی در خصوص دیدارهای متعدد رئیس جمهور کشورمان با مکرون، مرکل و جانسون در نیویورک تصریح کرد: خیلی واضح است که هدف فرانسه و اروپا عقب‌نشینی ایران بدون کاهش تحریم‌های آمریکا است که بیشتر به شوخی شبیه است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش‌ها اروپا نتوانسته جلوی گام‌های ایران را بگیرد و در صدد است با تداوم نقش‌آفرینی فرانسه ماکرون را به عنوان پلیس خوب وارد میدان کند و جمهوری اسلامی را مجاب کند که در ازای وعده تزریق ۱۵ میلیارد دلار به اینستکس دوباره به عقب برگشته و از گام‌های سه گانه خود کوتاه بیاید .

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول