اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه عملیات استخراج نفت را علی‌رغم اعتراض قبرس آغاز می‌کند

علیرغم اعتراضات دولت قبرس، یک دیپلمات ترکیه‌ای اعلام کرد عملیات استخراج نفت در آب‌های اطراف جزیره نیکوزیا از هفته آینده شروع خواهد شد.

ترکیه عملیات استخراج نفت را علی‌رغم اعتراض قبرس آغاز می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چاغاتای ارجیس» رئیس دپارتمان فعالیت‌های مرزی وزارت خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد این کشور فعالیت‌های استخراج نفت در جنوب قبرس را از 7 اکتبر (15 مهر) آغاز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ این دیپلمات ترکیه‌ای در حساب توئیتری خود نوشت منطقه‌ای که کشتی «یاووز» فعالیت استخراج نفت خود را در آن شروع می‌کند، در فلات قاره ترکیه واقع شده است.

ترکیه در حالی استخراج نفت در این منطقه را در حوالی جزیره «نیکوزیا» در جنوب قبرس آغاز می‌کند که دولت این کشور چنین اقدامی را نقض حق حاکمیت خود دانسته و در این خصوص به آنکارا هشدار داده است.

روز جمعه کشتی اکتشافی «یاووز» ترکیه در فاصله ۵۱ مایل دریایی جنوب غرب قبرس لنگر انداخت. ترکیه تا کنون دو حلقه چاه نفت در حوالی جزایر شرق و غرب قبرس حفر کرده است که موجب اعتراض نیکوزیا و اتحادیه اروپا شده است.

از سال ۱۹۷۴ که ترکیه بخشی از خاک قبرس را به تصرف کرد، این کشور به دو قسمت ترکی و یونانی تقسیم شد. قربس یونانی توسط جامعه جهانی به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا شناخته می‌شود اما بخش ترکی آن را فقط آنکارا به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول