اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

2 هزار واقعه وفات در زنجان ثبت شده است

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: 2 هزار و 353 واقعه وفات در استان زنجان ثبت شده است.

2 هزار واقعه وفات در زنجان ثبت شده است

سید علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وقایع چهار گانه حیات به صورت مستمر توسط ثبت احوال استان زنجان ثبت می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته از سال‌جاری 2 هزار و 353 واقعه وفات در استان زنجان ثبت شده است، اضافه کرد: تعداد فوت ثبت شده تا یک سال پس از وقوع در 6 ماهه برابر با 2 هزار و 393 واقع است.

وی با بیان اینکه درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر 99.29 درصد است، افزود: تعداد فوت ثبت شده در مهلت قانونی در 6 ماهه نخست سال‌جاری 2 هزار و 376 واقعه است.

شفیعی با بیان اینکه در سال‌جاری روزانه 13 واقعه وفات در استان رنجان ثبت شده است، بیان کرد: به طور میانگین هر دو ساعت یک واقعه وفات در زنجان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری یک هزار و ۲۹۷ واقعه فوت در شهرهای زنجان ثبت شده است، گفت: از این تعداد 828 آقا و 469 نفر خانم بوده است.

وی از ثبت ۵۱۵ واقعه فوت آقایان و 361 واقعه فوت خانم‌ها در روستاهای زنجان خبر داد و گفت: ۸۷۶ واقعه فوت در روستاهای زنجان طی سال‌جاری ثبت شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و بیماری‌های غیر عمد مهم‌ترین علل مرگ و میر در استان زنجان است، افزود: 43.3 درصد مرگ و میر در زنجان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و 11.6 درصد مربوط به سرطان‌ها و تومورها و 8.8 درصد مرگ و میر به علت حوادث غیر عمد روی داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های کاری فعال صدور کارت هوشمند ملی در زنجان 51 ایستگاه است، افزود: از این تعداد 12 ایستگاه در ادارت ثبت احوال و دو نمایندگی دایر است.

وی افزود: 11 پست و 18 دفتر پیشخوان و هشت ایستگاه سیار نیز به عنوان ایستگاه‌های کاری فعال صدور کارت هوشمند ملی در زنجان دایر هستند.

شفیعی جمعیت واجدین شرایط کارت هوشمند ملی را در استان زنجان 838 هزار و 556 نفر اعلام کرد و افزود: کل افرادی که در استان کارت ملی دریافت کرده‌اند 679 هزار و 173 نفر است که شامل 81.1 درصد جمعیت واجدین شرایط است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه کارکرد کارت هوشمند در سال گذشته تعداد 152 هزار و 795 بوده است، ادامه داد: کارکرد کارت هوشمند ملی در 6 ماهه نخست سال‌جاری نیز 33 هزار و 55 مورد است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول