اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف «المحور الوطنی» نیز عضویت خود در پارلمان عراق را به تعلیق درآورد

ائتلاف المحور الوطنی در پارلمان عراق اعلام کرد که این ائتلاف در راستای مخالفت با برخی «طرح‌های مشکوک» در پارلمان، عضویت نمایندگان خود را در پارلمان عراق به تعلیق درمی‌آورد.

ائتلاف «المحور الوطنی» نیز عضویت خود در پارلمان عراق را به تعلیق درآورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «المحور الوطنی» (متعلق به جریان سنی‌های عراق) عراق نیز عضویت خود در پارلمان این کشور را تا اطلاع ثانوی به تعویق درآورد.

این ائتلاف عراقی جمعه (۱۲ مهر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام در راستای مخالفت این ائتلاف با استفاده از قوه مقننه به عنوان ابزاری برای باج‌خواهی از قوه مجریه چه با استیضاح چه با برکناری به منظور تصویب برخی طرحهای مشکوک صورت می‌گیرد.

ائتلاف المحور الوطنی در بیانیه خود خواستار تحقیقات جدی در نحوه تشکیل کمیسیون‌های پارلمانی و نحوه انتخاب برخی از رؤسای این کمیسیون‌ها شد و گفت که باید شمار زیادی از قوانین از جمله قانون انتخابات  که خطرناک‌ترین قوانین است، تصویب شود.

به گفته این ائتلاف، قانون انتخابات در عراق به گونه تصویب و طراحی شده است که برخی از مسئولان بدون آن که مشمول قانون شفافیت باشند، در قدرت باقی می‌‌مانند.

ائتلاف مذکور از بقیه احزاب و جریان‌های سیاسی عرق خواسته، کشور را نجات دهند و مسیر فرآیند سیاسی در این کشور ار اصلاح کنند.

دیروز پنجشنبه سخنگوی «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از احتمال استیضاح وزیر کشور ویا وزیر دفاع عراق در جلسه آتی پارلمان به دلیل شرایط اخیر خبر داده بود.

تظاهرات در برخی از شهرهای عراق از سه‌شنبه این هفته (نهم مهر) در اعتراض به شرایط اقتصادی، عدم اشتغال‌زایی و عدم مقابله با فساد آغاز شده و همچنان به صورت پراکنده در برخی شهرهای این کشور ادامه دارد.

مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر و ائتلاف سائرون عراق امروز در واکنش به این تظاهرات از نمایندگان ائتلاف متبوع خود خواست که تا زمانی که دولت برنامه مورد رضایت مردم و مرجعیت را ارائه نکند، از مشارکت در جلسات پارلمان خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول