اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استقرار صرافی در موکب پایانه مرزی آستارا/ضعف آنتن‌دهی اینترنت موکب امام‌زادگان

تاکنون 340 نفر از زوار خارجی عتبات عالیات در قالب هفت‌دستگاه اتوبوس به‌واسطه مرز زمینی آستارا وارد خاک ایران شده‌اند و استقرار صرافی و احداث 24 چشمه سرویس بهداشتی در موکب پایانه از اهم مصوبات جلسات ستاد اربعین برای خدمات‌دهی به زائرین است.

استقرار صرافی در موکب پایانه مرزی آستارا/ضعف آنتن‌دهی اینترنت موکب امام‌زادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، تاکنون 340 نفر از زوار خارجی عتبات عالیات در قالب هفت‌دستگاه اتوبوس جهت حضور در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی به‌واسطه مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و قطعاً این رقم در روزهای آینده چندین برابر خواهد شد. 

ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا به ریاست شخص فرماندار عهده‌دار استقبال از کاروان‌های زوار خارجی عتبات عالیات است که تاکنون هشت عنوان جلسه اصلی و 24 عنوان جلسه فرعی با حضور مسؤولین ارشد استانی و اعضای کمیته‌های هفت‌گانه ستاد اربعین حسینی در محل فرمانداری برگزارشده است. 

جلسات اصلی و فرعی ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا با 102 مصوبه همراه بوده که تشکیل کمیته‌های هشت‌گانه، استقرار صرافی در موکب پایانه مرزی، احداث 24 چشمه سرویس بهداشتی در محوطه پایانه و تعیین شهرستان تالش به‌عنوان شهرستان معین ستاد اربعین آستارا از اهم مصوبات جلسات مذکور است.   

کمیته پیگیری موارد خاص، کمیته امنیتی‌انتظامی، کمیته فرهنگی و استقبال، کمیته پشتیبانی، کمیته مشارکت‌های مردمی، کمیته بهداشت، درمان و امداد و نجات، کمیته حمل‌ونقل جاده‌ای و کمیته اسکان، پذیرایی و اعزام کمیته‌های هشت‌گانه ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا را تشکیل می‌دهند. 

بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، آموزش‌وپرورش، جمعیت هلال‌احمر، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان، پایانه مرزی، گمرک، نیروی انتظامی، سپاه، راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ازجمله نهادهای درگیر در ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا هستند.

سامان‌دهی دست‌فروشان و دلالان پایانه مرزی آستارا 

فرماندار و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ هزار نفر از زوار خارجی با عبور از مرز زمینی این شهرستان به جمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی ملحق شوند.

حسن رستم‌زاد خطاب به اعضای کمیته‌های هشت‌گانه ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا گفت: در کنار تأمین امنیت مسیرهای تردد زوار خارجی عتبات عالیات خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود اعم از استقبال، اسکان و پذیرایی، باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد. 

وی با بیان اینکه در طول این سه روز بازدیدهای متعددی از موکب‌های استقبال از زوار خارجی عتبات عالیات صورت گرفته است، افزود: مسیر تردد اتوبوس‌های حامل زوار خارجی که همه‌ساله از درب ورودی پایانه مرزی صورت می‌گیرد امسال تغییر پیداکرده تا زوار در کمال آرامش و امنیت به سفرشان ادامه بدهند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به اینکه باهدف کاهش بار ترافیکی بخش اعظمی از دو بانده کردن خیابان منتهی به پایانه مرزی انجام‌شده است، تصریح کرد: سامان‌دهی دست‌فروشان و دلالان خیابان فوق که نمای زشتی به ورودی پایانه مرزی بخشیده نیز در دستور کار شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط قرارگرفته است.   

آنتن‌دهی اینترنت ADSL موکب امام‌زادگان با مشکل مواجه است  

مسؤول کمیته استقبال ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای اسکان و پذیرایی از زوار خارجی اربعین حسینی طبق سنوات گذشته دو موکب در محوطه پایانه مرزی و امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان استقرار پیداکرده است. 

جمشید مهدوی تعداد غرفه‌های موکب‌های استقبال از زوار خارجی عتبات عالیات را درمجموع 18 غرفه دانست و گفت: امسال 160 خادم برای خدمت‌رسانی به زوار خارجی اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده بودند که 120 نفر از آن‌ها مسؤولیت اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات را عهده‌دار هستند. 

وی محل اسکان زوار خارجی عتبات عالیات را در موکب امام الرضا (ع) آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا دانست و تصریح کرد: به همین منظور 500 مترمربع از فضای زائرسرا، 400 مترمربع از صحن اصلی و 100 مترمربع از حسینیه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان پیش‌بینی‌شده است. 

مسؤول کمیته استقبال ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا آنتن‌دهی اینترنت همراه اول‌در موکب امام‌زادگان راضعیف دانست  و افزود: به لحاظ آنتن‌دهی اینترنت ADSL نیز با مشکل مواجه بودیم که این مهم با پیگیری‌های فرماندار و مخابرات استان گیلان برطرف شد.

به گزارش فارس، سال گذشته حدود 12 هزار زائر خارجی عتبات عالیات از مرز زمینی شهرستان آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی‌شده بودند که طبق پیش‌بینی‌های ستاد اربعین حسینی این شهرستان، امسال این رقم به حدود 15 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/84008/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول