اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| زاهدی: فرزند هیات علمی سهمیه کنکور ندارد؛ تسهیلات دارد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها باید در کنکور پذیرفته شوند و سپس برای انتقال به محل خدمت والدین 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاه مورد نظر و برای تغییر رشته حدنصاب 92.5 درصد را کسب کنند که نمره‌های بالایی است.

فارس من| زاهدی: فرزند هیات علمی سهمیه کنکور ندارد؛ تسهیلات دارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من اعلام کرده‌اند که «انواع سهمیه ورود به دانشگاه ها تضعیف رقابت علمی است» و در سوژه‌ دیگری هم تاکید کرده‌اند که «امتیازهای ناعادلانه‌ فرزندان اساتید دانشگاه را لغو کنید».

خبرنگاران فارس بررسی این موضوع را در دستور کار دارند.

*حد نصاب انتقالی و تغییر رشته برای فرزند هیأت علمی بالا است

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره موضوع امتیاز فرزندان هیأت علمی در قبولی در دانشگاه‌، اظهارداشت: فرزندان اعضای هیأت علمی به هیچ عنوان در کنکور سهمیه ندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس توضیح داد: این افراد ابتدا باید در کنکور سراسری پذیرفته شوند و سپس اگر 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاه مورد نظر را کسب کنند می توانند به محل خدمت والدین منتقل شوند و اگر 92.5 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاهی که قصد انتقالی به آن را دارند کسب می‌کنند، می‌توانند تغییر رشته دهند که حدنصاب 90 درصد و 92.5 درصد نمره بالایی است.

وی درباره اینکه برخی به این تسهیلات ایراد می‌گیرند و آن را نابرابری می‌دانند،‌گفت: سهمیه‌ای در کار نیست. 

زاهدی در پاسخ به این سوال که با توجه به این پاسخ آیا این طرح اولویتی برای بررسی در طرح ساماندهی نظام کنکور در کشور دارد یا خیر، گفت: خیر؛ چون هیچ سهمیه‌ای در کار نیست و موضوعی نیست که به آن پردازیم؛ این موضوع بارها شفاف شده و درباره آن توضیح داده شده است.

به گزارش فارس، این امتیاز برای کنکور سراسری در نظر گرفته شده است و در تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام نمی‌شود.

در کنکور 98 حدود 1500 متقاضی از تسهیلات فرزندان هیات علمی استفاده کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول