اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ثبت نام بیش از 45 هزار لرستانی در سامانه «سماح»/ جزئیات دریافت گذرنامه برای زائران اعلام شد

مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به ثبت‌نام بیش از 45 هزار لرستانی در سامانه «سماح»، گفت: پیش‌بینی می‌شود این آمار به بیش از 70 هزار زائر نیز برسد.

ثبت نام بیش از 45 هزار لرستانی در سامانه «سماح»/ جزئیات دریافت گذرنامه برای زائران اعلام شد

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به ثبت‌نام بیش از 45 هزار لرستانی در سامانه «سماح»، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این آمار به بیش از 70 هزار زائر نیز برسد.

ثبت نام بیش از 45 هزار لرستانی در سامانه «سماح»

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که فعالیت موکب‌ها از 15 مهرماه آغاز می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود زائرین سفر خود را برای دریافت خدمات بهتر به بعد از این تاریخ موکول کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با تأکید بر تردد روان زائران از مرز مهران، افزود: مشکل خاصی برای زائران لرستانی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود به مطالبی که از سوی مسؤولان ستاد اربعین در خصوص منع رفت و آمد در برخی شهرها همچون سامرا و کاظمین بیان شده، توجه کنند.

تردد روان زائران اربعین از مرز مهران

خسروی بیان داشت: امسال تمامی دفاتر زیارتی استان با هماهنگی دفاتر خدمات مسافربری در ترمینال‌ها نسبت به راه اندازی مسیر شهرهای استان به شهر مهران اقدام شده است و تقریبا هر شب از شهرها اعزام زائر را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در مسیر برگشت زائران نیز نسبت به سال گذشته تفاوت ویژه‌ای را شاهد هستیم، گفت: امسال هیچ‌گونه اتوبوسی از مرزها زائران را به شهرهای آنان باز نمی‌گرداند، بلکه زائران از شهرهای مرزی به 2 شهر کرمانشاه و اندیمشک منتقل شده و سپس از این شهرها عازم مقصد نهایی خود می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان ضمن تأکید بر ثبت نام زائران در سامانه «سماح»، اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدامات بیمه‌ای و درمانی، برای حمایت از زائران و بیان اطلاع‌رسانی‌ها این مهم ضرورت دارد.

خسروی ادامه داد: زائران تا 27 مهرماه مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه «سماح» اقدام کنند.

جزئیات دریافت گذرنامه برای زائران اربعین

وی با اشاره به ازدحام زیاد به وجود آمده جهت دریافت گذرنامه از سوی شهروندان لرستانی، افزود: با تدابیری که اندیشیده شده، گذرنامه‌های دارای 3 ماه اعتبار نیازی به صدور مجدد ندارند، ضمن اینکه با توجه به تأخیر در تحویل گذرنامه‌های ثبت‌نامی، زائران می‌توانند با دریافت کارت موقت تردد نسبت به انجام سفر اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان خاطرنشان کرد: تأمین وثیقه برای دانشجویان پسر جهت زیارت اربعین حذف شده و این افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام وظیفه کد مربوطه را دریافت و نسبت به گرفتن گذرنامه اقدام نمایند.

انتهای پیام/85018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول