اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

2 هزار ساختمان شهرداری در اختیار مردم است/ برای پاکسازی باید بافت‌های فرسوده بازسازی شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای پاکسازی محلات شوش، مولوی و هرندی از معتادین متجاهر، خرده‌فروشان و توزیع‌ کنندگان باید بافت‌های فرسوده بازسازی شود.

2 هزار ساختمان شهرداری در اختیار مردم است/ برای پاکسازی باید بافت‌های فرسوده بازسازی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی و بازار از لوث وجود خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر اظهار داشت: در برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تهران اولویت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل عمومی در اولویت نخست مردم قرار دارد و اولویت دوم که 83 درصد از مردم به آن رأی داده‌اند بحث آسیب‌های اجتماعی است که معتادین متجاهر نیز جزوی از آن محسوب می‌شود و برخورد با آن اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که جامعه را به شکل بدی نشان می‌دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: 8 تا 10 درصد جمعیت ما به عنوان معتاد مطرح می‌شوند ولی آمار دقیق‌تر این را نشان می‌دهد که در کشور 5 درصد از مردم معتاد هستند که تعداد معتادین متجاهر 10 تا 20 هزار نفر می‌شوند و در این مناطق 4 تا 8 هزار معتاد متجاهر داریم.  

رئیس شورای شهر تهران افزود: این امر پاکسازی و انضباط‌دهی در چند ماهه موجب شده از نظر معتاد متجاهر بخش اعظمی از مشکلات حل شود و جا دارد که از تمام کسانی که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند تشکر کنم.

وی گفت: قوانین شهرداری ما را به عنوان امدادگر در نظر گرفته است که و هر جا که مسؤولیت را به ما محول کنید مطمئن باشید از هیچ‌گونه کمکی پرهیز نخواهیم کرد.

هاشمی گفت: بودجه شهرداری تهران 18 هزار میلیارد تومان است که 12 درصد آن به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است که از این 12 درصد مقدار زیادی به فرهنگسراها تخصیص پیدا می‌کند و در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید عمده برنامه‌ها در فرهنگسراها بیشتر شود و تاکنون فرهنگسراها به سمت فعالیت‌های آیینی پیش رفته‌اند و باید در حوزه‌های دیگر نیز عمل کنند. 

وی گفت: باید امر آموزش و تذکرهای لازم به خانواده‌ها در فرهنگسراها هم مطرح شود چرا که قطعاً تأثیرگذاری خاص خود را دارد. 

هاشمی افزود: در خصوص معتادین متجاهر در شوش، مولوی و هرندی اقدامات خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است و بافت فرسوده و ساختمان‌هایی که در این منطقه و محلات قرار دارد اجازه می‌دهد که چنین آسیب‌هایی شکل بگیرد و نکته مهم در اجرای طرح پاکسازی مناطق بازسازی بافت‌های فرسوده است و دولت نیز در این خصوص علاقه‌مند انجام اقدامات لازم است. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید بافت‌های فرسوده این منطقه از بین برود تا مردم دوباره به این منطقه بازگردند و دیگر معتاد متجاهر در این منطقه نداشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر 2 هزار ساختمان شهرداری تهران در اختیار مردم است و اینکه یک ساختمان دیگر به پلیس بدهیم زیاد مشکلی ندارد و از شهرداری منطقه 12 می‌خواهم این بررسی را انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول