اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

توضیحات دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در خصوص مقاوم سازی بیمارستان‌ها

سرپرست دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با ارسال جوابیه ای در خصوص انتشار خبر 50 درصد بیمارستان های کشور در برابر زلزله آسب پذیر هستند از زبان یکی از مسئولان برنامه اسکان بشر توضیحاتی ارسال کرد.

توضیحات دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در خصوص مقاوم سازی بیمارستان‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،سرپرست دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران در جوابیه ای که به امضای  "مهمت امین اکدوگان" رسیده است توضیحاتی در خصوص درج خبری مبنی بر اینکه 50 درصد بیمارستانهای کشور در برابر زلزله آسیب پذیر هستند و در چند سال گذشته تنها 12 بیمارستان مقاوم سازی شده اند از زبان اثنی عشری توضیحاتی ارسال کرد.

نگارنده آن تاکید دارد که اظهارات احسان اثنی عشری در خصوص آسیب پذیر بودن 50 درصد بیمارستانهای کشور در برابر زلزله و مقاوم سازی تنها 12 بیمارستان در چند سال گذشته با سمت نمایندگی این دفتر در ایران درست نیست و اثنی عشری کارشناس دفتر اسکان بشر ملل است.

متن کامل این جوابیه بدین شرح است:

آقای احسان اثنی عشری کارشناس دفتر اسکان بشر ملل است ولی سمت نمایندگی برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران را ندارد.

وی در گفته های خود به هیچ نوع آماری اشاره نکرده و تصریح نموده است که آمار مربوط به وضعیت بیمارستانها در اختیار وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی است.

همان گونه که در متن خبر نیز آمده است وی ضمن تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بر این نکته تاکید داشته است که برای عملکرد بی وقفه بیمارستانها در هنگام بروز سوانح نه تنها باید به مقاوم سازی جنبه های سازه ای و اجزای غیرسازه ای توجه شود بلکه باید به موضوع تاب آوری کلی بیمارستانها اهمیت ویژه ای داده شود.

*توضیحات فارس

به نوشته خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این جوابیه چند نکته مهم دارد که به نظر می رسد باید از سوی نگارنده تا حدودی رعایت میشد.اولین نکته حائز اهیت در خصوص توضیحات ارسال شده این است که سرپرست دفتر برنامه اسکان بشر حتی تاریخ نشست خبری را نیز به اشتباه 23 شهریور ماه درج کرده است در حالیکه این نشست خبری در 26 شهریور ماه و در مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی برگزار شده است.

این توضیحات در حالی از سوی سرپرست دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران رد می شود که اثنی عشری در نشست خبری ترتیب داده شده از سوی مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی به تاریخ 26 شهریور ماه خود را به اصحاب رسانه نماینده دفتر برنامه اسکان بشر معرفی کرد و حتی اکثر رسانه ها و پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نیز در روز برگزاری نشست خبری نام اثنی عشری را نماینده دفتر اسکان بشر ملل متحد معرفی و درج کردند.

چند روز بعد نیز در نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستانها و مراکز حیاتی در کنداکتور برنامه، نام احسان اثنی عشری مسئول طرفیت سازی و آموزش پروژه بهتاب برنامه اسکان بشر ملل متحد درج شده بود.

احسان اثنی‌عشری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس که پرسیده بود چند درصد از بیمارستان‌های کشور مقاوم هستند، گفته بود طی سه سال گذشته اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت و درمان برای مقاوم سازی بیمارستان‌ها صورت گرفته است به طوری که در این سه سال بررسی‌های عمومی صورت گرفت اما مشخص شد که میزان قابل توجهی از بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله به شدت آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: پس از این ارزیابی‌ها مشخص شد که بیمارستان‌ها بر اثر زلزله آسیب زیادی خواهند دید به طوری که در ارزیابی دوم مشخص شد تنها 50 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه این بررسی‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی است، گفته بود که در این سال‌ها تنها 12 بیمارستان مقاوم‌سازی آنها صورت گرفته است اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که باید به بحث تاب‌آوری اهمیت ویژه‌ای داده شود.

این خبر به همین شکل در دیگر رسانه‌های حاضر در نشست نیز بازتاب یافته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول