اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

یارانه پنهان اقتصاد صرف رشد تولید شود نه رشد فساد

امام جمعه موقت تهران گفت: یارانه پنهان در اقتصاد ایران باید به رشد اقتصاد کشور کمک کند، نه به رشد فساد و افزایش هزینه‌های تولید.

یارانه پنهان اقتصاد صرف رشد تولید شود نه رشد فساد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار داشت: سالانه بیش از یک تریلیون و 300 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در اقتصاد کشور وجود دارد که این رقم باید به رشد اقتصاد کشور کمک کند، نه به رشد فساد و افزایش هزینه‌های تولید. 

وی ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس طوری عمل کنند که حداقل یک‌چهارم از این منابع به سمت ارتقای اقتصاد و بهره‌وری کشور هدایت شود. 

وی در ادامه با اشاره به بازدید هفته گذشته از کارخانه سایپا گفت: تولید سایپا در سال 97 به روزانه 700 دستگاه رسیده بود و برخی پیش‌بینی می‌کردند که مشکلات در سال 98 آثار مخرب‌تری بر اقتصاد کشور داشته باشد. این در حالی است که حالا با یک جهش معنادار در تولیدات روبه‌رو هستیم و به گفته مدیرعامل سایپا تولیدات این گروه صنعتی در سال جاری به بیش از 540 هزار دستگاه خواهد رسید. 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که اگر عزم و اراده‌ای وجود داشته باشد و مشکلات به خوبی رصد شود، قطعات در داخل تولید می‌شوند و خودروها به جای اینکه به پارکینگ خودروسازان منتقل شوند، به بازار عرضه می‌شوند. 

وی با تأکید بر لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت، گفت: در سالهای گذشته سرمایه‌گذاری خوبی جهت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در کشور انجام شده که اگر منابع لازم برای تولید تأمین شود، می‌توانیم به جهش و رشد بالایی در تولیدات صنعتی برسیم. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منابع همیشه محدود است، گفت: مهم این است که برنامه‌ریزان کشور، منابع محدود را به سمتی هدایت کنند که بالاترین ارزش افزوده را به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول