اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

چالش استفاده خودروی «جک» در شورای شهر گرگان با یک رای دیوان عدالت اداری

براساس رای دیوان عدالت اداری دریافت هرگونه هزینه ایاب و ذهاب توسط اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری ممنوع شد.

چالش استفاده خودروی «جک» در شورای شهر گرگان با یک رای دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بر اساس رای صادره توسط دیوان عدالت اداری دریافت هرگونه هزینه ایاب و ذهاب توسط اعضای شوراهای شهر و مدیران شهری ممنوع شد.

براساس خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت سازمان بازرسی کل کشور از چهل و دومین مصوبه سال 1393 شورای اسلامی شهر «کمال‌شهر» مبنی بر تعیین حق ایاب و ذهاب برای اعضای شورای شهر و مدیران شهری، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد و با توجه به اینکه پرداخت هرگونه وجه به هر صورت به اشخاص از خزانه دولت و موسسات عمومی غیردولتی باید مستند قانونی داشته باشد و تعیین وجه برای ایاب و ذهاب اعضای شورای اسلامی توسط خودشان را خارج از حدود اختیارات قانونی دانسته و با اکثریت آراء رأی به ابطال این مقرره داد.

گفتنی است براساس ماده 92 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری چنانچه مصوبه‌ای در هیأت عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رأی هیأت عمومی در مصوبات بعدی الزامی است.

* خودروهای «جک» شورا شامل این رای نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان پس از برگزاری یکصد و  هشتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص این رای، گفت: در شورای اسلامی شهر گرگان هیچ‌گونه حق ایاب و ذهاب برای اعضاء پرداخت نمی‌شود.

حمیدرضا آقاملایی گفت: در این شورا اعضای شوا فقط براساس قانون حق جلسه دریافت می‌کنند و هیچ حق ایاب و ذهابی به اعضا پرداخت نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر خودروهای «جک» در اختیار و تحویل شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: در اختیار بودن خودروها شامل این مصوبه دیوان عدالت اداری نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: به هر حال یک عضو شورا باید به صورتی رفت و آمد کند و برای پیگیری امورات شورایی با یک وسیله نقلیه‌ای تردد کند.

آقاملایی گفت: این خودروها هم در اختیار اعضاء است که به امورات شورایی بپردازند و برای بازدیدها و حضور در جلسات باید وسیله نقلیه‌ای وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: کما اینکه ما در مراسم‌ها، جلسات و کمیسیون‌های خارج از شورا حضور پیدا می‌کنیم و که بابت این حضور هیچگونه حق جلسه‌ای به ما اعضاء پرداخت نمی‌شود.

آقاملایی در پاسخ به این سوال که آیا این خودروها در اختیار همه اعضاء است یا خیر، گفت: به غیر از یک یا دو عضو شورا باقی اعضا یا خودرو تحویل خودشان است یا خودرو با راننده در اختیار دارند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول