اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشت مجدد برنج و پرورش رتون در نیمی از شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از کشت مجدد برنج و پرورش رتون در 105 هزار و 460 هکتار از شالیزارهای مازندران خبر داد.

کشت مجدد برنج و پرورش رتون در نیمی از شالیزارهای مازندران

مجید بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، با اشاره به برداشت برنج در 213 هزار و 273 هکتار معادل 99.5 درصد اراضی شالیزاری استان مازندران، گفت: برداشت برنج در 194 هزار و 598 هکتار معادل 91.2 درصد اراضی شالیزاری استان به روش مکانیزه و مابقی به صورت سنتی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال 214 هزار و 326 هکتار از زمین‌های زراعی استان مازندران زیرکشت برنج رفت، اضافه کرد: 155 هزار و 938 هکتار از این اراضی به کشت ارقام محلی و 58 هزار و 388 هکتار به ارقام  پرمحصول اختصاص داشته است.

وی درباره کشت مجدد و پرورش رتون اظهار کرد: پس از برداشت کشت اول برنج، 105 هزار و 460 هکتار از زمین‌های شالیزاری استان کشت مجدد و پرورش رتون انجام شد که 61 هزار و 495 هکتار آن نشاء مجدد و 43 هزار و 965 هکتار پرورش رتون بود.

انتهای پیام/86035/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول