اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کوچک‌ترین شهید کشور؛ ظفر خالدی 11 ساله از لردگان/ آرزوی خواهر شهید برای دیدار با رهبری

خواهر شهیدان خالدی گفت: برادرم کم سن و سال بود و همه ما با رفتنش به جبهه مخالف بودیم اما حریف اشتیاقش نشدیم، شهادت آرزوی برادرم بود و به مادرم التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کند.

کوچک‌ترین شهید کشور؛ ظفر خالدی 11 ساله از لردگان/ آرزوی خواهر شهید برای دیدار با رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهید ظفر خالدی 11 ساله و اهل شهرستان لردگان، کوچک‌ترین شهید کشور در جنگ تحمیلی است که در کنار برادرش خدارحم در شلمچه به شهادت رسید؛ به این بهانه با خواهر شهیدان ظفری به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

مریم خالدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه مردم لردگان در دوران جنگ تحمیلی با عشق و علاقه راهی جبهه‌های جنگ شدند، گفت: حتی زن‌ها هم برای رفتن علاقه نشان می‌دادند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید ظفر خالدی اظهار داشت: شهید با سن کمی که داشت جزو فعال‌ترین اعضای بسیج بود، در مدرسه شاگرد اول و در عبادت و دینداری نمونه بود.

برادرم مادرم را التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کند

خواهر شهید با بیان اینکه شهید ظفر فرزند کوچک خانواده بود، یادآور شد: همه ما با رفتنش به جبهه مخالف بودیم اما حریف اشتیاقش نشدیم، شهادت آرزوی برادرم بود و به مادرم التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کند.

خالدی ادامه داد: سرانجام برای حضور در جبهه‌ها راهی شد، سپاه لردگان به‌دلیل سن کم راهش نداد و از

 همه ما با رفتنش به جبهه مخالف بودیم اما حریف اشتیاقش نشدیم، شهادت آرزوی برادرم بود و به مادرم التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کند.

بروجن اقدام کرد، در اولین‌ حضورش در جبهه‌ از ناحیه کمر مجروح شد.

وی خاطرنشان کرد: دو روز پیکر نیمه‌جانش میان شهدا مانده بود تا اینکه پیدایش کردند و به خانه بازگشت و مجددا این‌بار با برادر دیگرم خدارحم به جبهه رفت.

خواهر شهید با اشاره به اینکه هردو باهم در مرداد1361  به شهادت رسیدند، افزود: سال‌ها پیکر برادرانم پیدا نشد و پس از 17 سال پلاک و استخوانشان را به ما تحویل دادند.

خواهر شهیدان خالدی: ما بیش از دو برادر نداشتیم که به جبهه‌ها بفرستیم

خالدی با بیان اینکه سال‌هاست آرزوی دیدار رهبر را در دل داریم، بیان داشت: از بنیاد شهید خواهش می‌کنم این امکان را همچون خانواده‌‌های شهدا در سراسر کشور برای ما فراهم کند، ما دو برادر بیشتر نداشتیم که تقدیم انقلاب کردیم.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید از شهدا الگو بگیرند، ابراز تأسف کرد: متاسفانه برخی راه را گم کرده‌اند، انگار عده‌ای سعی دارند مغز جوانان ما را شستشو دهند اما جوانان باید زندگی و راه شهدا را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/68023/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول