اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

294 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در زنجان نصب شده است

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از آغاز طرح تاکنون 294 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان نصب شده است.

294 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در زنجان نصب شده است

مهدی آرمین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت و هدف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه آبگرمکن‌های خورشیدی با رویکرد حفظ منابع طبیعی در مدارس روستا انجام می‌شود، ادامه داد: این روستاها در روستاهای حاشیه جنگل‌ها که از سوخت فسیلی نفت و گاز استفاده می‌کنند، نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب آبگرمکن در روستاهای صعب‌العبور انجام می‌شود، بیان کرد: در این روستاها از آتش زدن بوته و هیزم برای استحمام و شست‌و‌شوی البسه استفاده است.

آرمین با اشاره به اینکه استفاده از ذغال برای گرمایش به منابع طبیعی وارد می‌کند، عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی نصب آبگرمن خورشیدی را در دستور کار دارد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه خرید، حمل و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق روستایی با هزینه اداره کل منابع طبیعی انجام می‌شود، گفت: هزینه خرید و نصب هر آبگرمکن 4.5 میلیون تومان است.

وی خاطر نشان کرد: اهالی روستاها تنها هزینه لوله‌کشی داخلی را باید پرداخت کنند.

آرمین با بیان اینکه نصب آبگرمکن به روستاهای صعب‌العبور در سال 1394 از روستای سرخ‌آباد آغاز شده است، بیان کرد: این طرح هم‌اکنون  در 12 روستای دارای شرایط اولویت‌دار و حاشیه جنگل‌ و صعب‌العبور که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، اجرایی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه با نصب آبگرمکن‌های خورشیدی قطع درختان پیشگیری می‌شود، گفت: با این اقدام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  به هدف خود رسیده است.

وی با بیان اینکه نصب آبگرمکن خورشیدی تنها برای ساکنان دائمی انجام می‌شود، گفت: از آغاز طرح تاکنون 294 دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای اهالی روستاها نصب شده است.

انتهای پیام/73009/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول