به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی ادب مدیر کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: به استناد ماده 4 آییننامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور، اشخاص حقوقی موظفند پس از ثبت، بلافاصله در زیرمجموعه یکی از صفحات اختصاصی سامانه، برگه درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه با اسناد و مدارک لازم که توسط سازمان ثبتکننده اعلام میشود به سازمانهای یاد شده ارائه نمایند.
دبیر هیأت ماده 9 آییننامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی افزود: در سنوات گذشته شناسههای متعددی با اطلاعات نادرست یا ناقص و بدون ارائه مدارک و مستندات از سوی دستگاهها تخصیص داده شده که در حال بازبینی این شناسهها هستیم و از آنجا که به موجب آییننامه، اشخاص حقوقی موظفند هر گونه تغییر اطلاعات را طی 24 ساعت اعلام نمایند و مسؤولیت اطلاعات ناقص، تکراری و یا خلاف واقع یا عدم ارائه اسناد و مدارک بر عهده اشخاص حقوقی مربوطه است؛ هیأت ماده 9 به موجب اختیارات ناشی از مواد 7 و 8 آییننامه، مقرر نموده تا شناسه ملی تمامی اشخاص حقوقی که نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود و یا ارائه مستندات مثبته به سازمان ثبتکننده ظرف مدت تعیین شده اقدام ننمایند، تعلیق گردد و لذا رفع تعلیق شناسهها تنها با ارائه مدارک و مستندات به سازمانهای متولی امکانپذیر خواهد بود.
لازم به ذکر است به استناد تبصره ماده 6 آییننامه، ارائه هر گونه مجوز، تسهیلات، امکانات، عقد قرارداد و قبول شرکت در مناقصه و مزایده برای اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی معتبر، ممنوع است.
بنابراین شناسه ملی تمامی اشخاص حقوقی که نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود و یا ارائه مستندات به سازمان ثبتکننده ظرف مدت تعیین شده در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به آدرس www.ilenc.ir اقدام نکنند تعلیق میشود.
انتهای پیام/