اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

30 درصد موتورسیکلت‌سواران زنجانی از کلای ایمنی استفاده می‌کنند

همایش موتورسیکلت سواران قانون‌مند با هدف ترویج استفاده از کلاه ایمنی برگزار شد که در این همایش عنوان شد که تنها 30 درصد از موتورسواران زنجانی از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

30 درصد موتورسیکلت‌سواران زنجانی از کلای ایمنی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با هفته نیروی انتظامی همایش موتورسیکلت‌سواران قانونمند در زنجان برگزار شد.

در استان زنجان تنها 30 درصد از موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، در همین راستا این همایش با هدف ترویج استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت‌سواران برگزار شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال همزمان با هفته نیروی انتظامی همایش موتور سیکلت سواران قانون‌مند اجرایی می‌شود، اظهار کرد: همایش موتورسواران قانون‌مند با هدف فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی و رعایت کردن مقررات راهنمایی و رانندگی انجام و در راستای کاهش تصادفات با موتورسیکلت در حال اجرا است.

علی اصغر شیرمحمدی با اشاره به اینکه در این همایش حدود 100 تا 150 کلاه ایمنی رایگان نیز بین موتورسیکلت سواران توزیع شد، گفت: در این برنامه از موتورسیکلت سواران نیز تجلیل شد.

شیرمحمدی با اظهار تاسف از استفاده درصد کمی از موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط 30 درصد از موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه موتورسیکلت سواران به ویژه قشر جوان اهمیت چندانی به استفاده کلاه ایمنی نمی‌دهند، گفت: همین امر موجب بروز تصادفات بسیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت کلاه ایمنی 200 هزار تومان است، اضافه کرد: با این حال استقبالی از استفاده کلاه ایمنی وجود ندارد و با وجود جرائم تعیین شده برای این موضوع موتورسیکلت‌سواران از کلاه استفاده نمی‌کنند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه پلیس در همایش‌ها و برنامه‌های مختلف ترویج استفاده از کلاه ایمنی بوده است، تصریح کرد: با این حال درصد استفاده از کلاه ایمنی پایین است که رسیدگی به این امر و بسترسازی‌ها در این حوزه وظیفه رسانه‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه برابر مواد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، به لحاظ تأمین سلامتی و ایمنی موتورسوار، استفاده از کلاه ایمنی استاندارد توسط راکب امری لازم و ضروری است، اضافه کرد: راکبان موتورسیکلت می‌بایست توجه داشته باشند عدم استفاده از کلاه ایمنی منجر به جریمه و توقیف موتورسیکلت خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول