اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز عملیات احداث راه‌آهن بیرجند-یونسی

عملیات احداث پروژه راه‌آهن بیرجند- یونسی صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی آغاز شد.

آغاز عملیات احداث راه‌آهن بیرجند-یونسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عملیات احداث پروژه راه‌آهن بیرجند- یونسی صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی آغاز شد.

این پروژه به طول حدود ۹۰۱ کیلومتر از زاهدان شروع و پس از عبور از عوارض توپوگرافی بالنسبه سخت در حدفاصل شهر زاهدان- سه‌راهی دشتک و عبور در امتداد بزرگراه زاهدان- زابل به شهر زابل و نقطه صفر مرزی میلک می‌رسد.

این کریدور بعد از عبور از سمت شرق شهر نهبندان و غرب شهر سربیشه با عبور از سمت شرق شهر بیرجند و غرب آبادی سده و بعد از تلاقی با عوارض کوهستانی حدفاصل سده- قاین از سمت غرب شهر قاین عبور می‌کند و پس از عبور از منطقه خضری دشت بیاض و پوشش شهرهای بیدخت و گناباد در انتها در ایستگاه موجود یونسی به راه‌آهن موجود بافق- مشهد متصل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی احداث راه‌آهن زاهدان- بیرجند با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه ۱۶ این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر و اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود سال اول بهره‌برداری پروژه ۱۴۰۴ باشد.

مهدی جعفری تبیین کرد: ۳۸ دستگاه در این پروژه قرار دارد که این ایستگاه‌ها شامل شش دستگاه ایستگاه مسافری، یک دستگاه ایستگاه تشکیلاتی و ۳۱ دستگاه ایستگاه درجه سه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ایجاد کریدور جنوب شرق به شمال‌شرق در جهت فعال نمودن هرچه بیشتر بندر و منطقه آزاد چابهار، حمل کالا و مسافر از چابهار به مشهد و متعاقب آن جمهوری‌های آسیای میانه و توسعه تجارت و ترانزیت کالا از بندر چابهار به مرز میلک و پایانه مرزی ماهیرود مابین ایران و کشور افغانستان را از اهداف این پروژه عنوان کرد.

جعفری با اشاره به پیشرفت مابقی قطعات در دست اجرا، مطرح کرد: قطعه یک مشهد- زاهدان حدفاصل ایستگاه یونسی تا ایستگاه گناباد به طول ۵۰ کیلومتر با مبلغ قرارداد ۵۴۲ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قطعه اجرایی شماره چهار در بخش زاهدان- زابل (منطقه تاسوکی) به طول ۶۷ کیلومتر و با مبلغ پیمان هزار و ۲۰ میلیارد ریال در مرحله شروع عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه می باشد، ادامه داد: همچنین قطعه اجرایی شماره ۱۶ در بخش بیرجند-یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و با مبلغ پیمان ۸۹۲ میلیارد ریال در مرحله تجهیز کارگاه است.

انتهای پیام/69039/ج/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول