اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ششمین اجلاس کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با حضور ایران + تصاویر

ششمین اجلاس کمیسیون مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی تحت عنوان «اهمیت تشویق و حمایت از حقوق جوانان برای ایجاد جامعه دموکراتیک و توسعه پایدار» در شهر «تاشکند» با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ششمین اجلاس کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با حضور ایران + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ششمین اجلاس کمیسیون مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی تحت عنوان «اهمیت تشویق و حمایت از حقوق جوانان برای ایجاد جامعه دموکراتیک و توسعه پایدار» در شهر «تاشکند» با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این اجلاس اعضای کمیسیون مستقل دایمی سازمان همکاری اسلامی در مسایل حقوق بشر، نمایندگان بیش از 50 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و کشورهای ناظر و همچنین موسسات ملی حقوق بشر این کشورها شرکت کردند.

در این اجلاس همچنین کارشناسان از سازمان‌های بین المللی معتبر مانند سازمان ملل متحد، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت، شورای اروپا، سازمان همکاری شانگهای و سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی ISESCO  شرکت کردند.

«عماد عبودیت» کارشناس حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این اجلاس گفت: امروز جلسه صیانت از حقوق جوانان برای توسعه پایدار و ارتقای شاخص‌های مردم سالاری در تاشکند برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که با همکاری سازمان همکاری اسلامی و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر برگزار شده بر صیانت و ارتقا حقوق جوانان تاکید شده و سیره حضرت رسول (ص) که در مقاطع مختلف و مکررا بر حقوق جوانان تاکید کردند، مورد اشاره قرار گرفت.

کارشناس حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی وزارت ورزش و جوانان یکی است زیرا نبی مکرم بارها آموزش ورزش به جوانان به خصوص اسب سواری، تیراندازی و شنا را متذکر شدند.

وی افزود: تاکیدی که پیامبر به حقوق جوانان داشتند موجب شد بسیاری که از سردارهای خود را از خیل جوانان انتخاب نمایند.

عبودیت خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هم طی سال‌های اخیر برای صیانت از حقوق جوانان و تصویب قوانین مربوطه شاهد پیشرفت زیادی بودیم، برای مثال می‌توان به ابلاغیه سازمان اداره استخدامی کشور در رابطه با اعطای 30 درصد پست‌های مدیریتی برای جوانان و بانوان اشاره نمود و همچنین بستر ارتقاء مهار‌ت‌های مدیریتی که توسط شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی مجلس به وجود می‌آید.

کارشناس حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: علاوه بر این کمک‌های در نظر گرفته شده برای جوانان که با وجود فشار تحریم در حال افزایش بوده، شایان ذکر می‌باشد برای مثال در طول 3 سال گذشته وام ازدواج جوانان 3 برابر شده و تعداد ورزشگاه‌ها 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: یعنی تبدیل فرد از بی مسئولیتی و وابستگی کودکی به مسئولیت پذیری و استقلال یک فرد بالغ دوران جوانی است.

این کارشناس افزود: این دوره در برخی از کشورها از 15 تا 25 سال و در برخی دیگر (کشورهای غیر اسلامی) از 19 تا 30 سال تعریف می‌شود با این حال همه متفق القول هستند که باید جوانان در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند، اعم از نقش مشورتی و همچنین اجرایی و امکانات ورود آنها به بازار کار و موقعیت‌های اجتماعی فراهم گردد.

عماد عبودیت در پایان به 2 مسئله از جمله نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی و همچنین پایمال شدن حق جوانان غزه در تعیین سرنوشت خود از جمله دیگر حقوق اولیه که توسط رژیم غاصب صهیونیستی پایمال می‌شود، نیز اشاره کرد.

شرکت کنندگان در سخنرانی‌های خود اظهار داشتند که هدف از برگزاری این اجلاس برقراری گفت‌وگوهای موثر بین طرف‌های مختلف است و در این اجلاس برای مسایلی که جوانان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در راه تحقق حقوق خود مواجه هستند، توجه خاصی مبذول شده است.

این اجلاس با همکاری ازبکستان، دفتر کمیساریایی عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول