اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

ائتلاف اصول‌گرایان به‌دنبال ائتلاف حداکثری است/ خاطره‌ای از شهید چمران درباره سیدحسن نصرالله

عضو شورای ائتلاف اصول‌گرایان گفت: ائتلاف صددرصدی شاید ممکن نباشد و ما به دنبال ائتلاف حداکثری هستیم.

ائتلاف اصول‌گرایان به‌دنبال ائتلاف حداکثری است/ خاطره‌ای از شهید چمران درباره سیدحسن نصرالله

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف اصول‌گرایان در نشست نمایندگان ادوار جمنا که عصر امروز(دوشنبه ۱۵ مهر) برگزار شد با بیان اینکه ائتلاف حداکثری با ائتلاف صددرصدی تفاوت دارد، گفت: ائتلاف صددرصدی شاید ممکن نباشد و ما به دنبال ائتلاف حداکثری هستیم.

وی با بیان اینکه در کانون احزاب اصول‌گرا ۲۷ حزب حضور دارد، افزود: ۱۲ حزب از این تعداد، در شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان حضور دارند و بقیه احزاب هم در مجمع نخبگان حضور دارند.

چمران با اشاره به این موضوع که صرفاً یکی دو تشکل به شورای ائتلاف نیامده‌اند، اظهار داشت: از همکاری با جبهه پایداری مایوس نیستیم و در جلساتی که دوستان با پایداری‌ها داشته‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که حتی اگر تفاهم حاصل نشد، حداقل یکدیگر را تخریب نکنیم.

وی گفت: اعضای پایداری می‌گویند که اگر همه با هم باشیم، ممکن است رای نیاوریم و اجازه بدهید تا در تهران و برخی جاهای دیگر کار خودمان را انجام دهیم.

چمران در واکنش به سوالی درباره لزوم جوانگرایی در جریان اصول‌گرایی به ذکر خاطره‌ای از شهید چمران پرداخت و گفت: سیّد حسن نصرالله در ۱۸ سالگی از شهید چمران حکم می‌گیرد تا فرمانده روستای خودش در جنوب لبنان شود. ایشان می‌گوید به دکتر چمران گفتم که من خیلی جوان هستم و بهتر است این حکم را به دیگران بدهید که شهید چمران دستی به پشت من زد و گفت من از جوانان شجاع خوشم می‌آید.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شورای ائتلاف اصول‌گرایان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: آن‌ها در ابتدا که در جلسات شرکت می‌کردند، گارد داشتند ولی بعد از چند جلسه وقتی دیدیند که عملاً دارای اختیار هستند و فضا با آن‌چیزی که فکر می‌کردند، متفاوت است، نگاه‌شان تغییر کرد.
 
چمران با اینکه سیستمی که برای ائتلاف نیروهای انقلاب در نظر گرفت شده، تکمیل‌شده جمنا است، گفت: بخشی از نیروهایی که قرار است تصمیمات شورای ائتلاف را عملیاتی کنند نیروهای جمنا هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه نقش‌آفرینی جامعه روحانیت مبارز در انتخابات پیش رو گفت: جامعه روحانیت در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند و نقش ارشادی خواهند داشت.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: جامعه روحانیت در ابتدا می‌خواست شبه‌شورای ائتلاف را ایجاد کند و به دنبال ائتلاف حداکثری نیروهای انقلاب بودند، اما در نهایت قرار شد نمایندگان آن‌ها نیز در شورای ائتلاف حضور داشته باشند و حرکت جداگانه‌ای صورت نگیرد.
 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول