اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بریتانیا آماده مذاکره با بروکسل در هفته جاری است

یک فرد مرتبط با دفتر نخست‌وزیر انگلیس از آمادگی دولت بریتانیا برای مذاکره درباره برگزیت تا پایان هفته جاری خبر داد.

بریتانیا آماده مذاکره با بروکسل در هفته جاری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجله «اسپکتور» به نقل از یک فرد مرتبط با دفتر نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد که دولت بریتانیا در پایان هفته جاری آماده مذاکره درباره برگزیت است.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، «لیو وردکار» نخست‌وزیر ایرلند قصد ندارد تا در این رابطه صبحت کند. مجله «اسپکتور» در ادامه گزارش خود آورده که احتمالا «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تا زمانی که ایرلند آماده مذاکره نباشد، به اتحادیه اروپا فشار نمی‌آورند تا درباره پیشنهاد انگلیس بحث و گفت‌وگو کنند.

مجله «اسپکتور» به نقل از منبع خود، گفت: «تعداد خیلی کمی از مردم پاریس و برلین تمایل به بحث درباره پیشنهاد ما دارند اما مرکل و ماکرون نمی‌خواهند تا به «میشل بارنیر» رئیس هیئت مذاکره‌کننده اروپا برای برگزیت فشار بیاورند، مگر اینکه ایرلند بگوید که قصد مذاکره دارد.»

پیش از این معاون نخست‌وزیر جمهوری ایرلند و وزیر اقتصاد دولت در سایه بریتانیا توافق‌نامه برگزیت جدیدی که دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا به بروکسل ارسال کرده است، را بی‌فایده خوانده بودند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز شامل می شد، به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

توافق جدید جانسون تشکیل دو مرز قانونی و گمرکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را شامل شده و سازوکارهای مربوط به مرزهای فیزیکی را حذف می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌کند قوه مجریه و مقننه ایرلند شمالی، در طول دوره انتقالی و بعد از آن هر چهار سال یکبار باید از حق رأی برای قبول این طرح برخوردار باشند.

۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۳۹۸) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید کرده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول