اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حضور 93 کشور در بخش رقابت بین‌المللی اسکار/رکورد تعداد فیلم خارجی اسکار شکسته شد

در مجموع 93 کشور جهان رکورد بیشترین فیلم در بخش رقابت فیلم بلند بین‌المللی اسکار را به ثبت رساندند.

حضور 93 کشور در بخش رقابت بین‌المللی اسکار/رکورد تعداد فیلم خارجی اسکار شکسته شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار روز دوشنبه فهرست کامل فیلم‌ها و کشورهای واجد شرایط را اعلام کرد. غنا، نیجریه و ازبکستان برای اولین بار در این گروه با هم رقابت می‌کنند که پیش از این به عنوان بهترین  فیلم‌های خارجی زبان شناخته می‌شد.

بالاترین میزان کشورهای شرکت کننده در اسکار مربوط به سال ۲۰۱۷ با ۹۲ کشور شرکت کننده بود. سال گذشته در مجموع ۸۷ فیلم در این بخش شرکت کردند. فیلم «رم» ساخته آلفونسو کوارون سال گذشته برنده این بخش شد و به اولین فیلم مکزیکی برنده این جایزه ثبت شد.

فیلم‌های برجسته شرکت کننده در بخش رقابت بین‌المللی امسال اسکار شامل «پارازیت»(انگل) از کره جنوبی که یک کمدی سیاه و اثر «بونگ جون هو» است که برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد. «درد و شکوه» از اسپانیا ساخته «پدرو آلمودووار» با بازی «آنتونیو باندراس» فیلم انیمیشن سینمایی بلند «آفتاب سوختگی با تو» نخستین فیلم انیمیشن ژاپن از زمان حضور انیمیشن «پرنسس مونونوکه»  «آتلانتیک»از کشور سنگال از کارگردان ماتی دیوپ ، فیلم «بی‌نوایان» برنده جایزه بزرگ کن از کشور فرانسه، «پسری که باد را مهار می‌کند» از انگلستان از «چیتِوِل اِجیوفور» و «نگران سرقت اسب‌ها» از نروژ با بازی استلان اسکارسگارد است.

طبق قوانین آکادمی اسکار، هر فیلمی که برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی درخواست می‌دهد باید حداقل  هفت روز در کشور مبداء اکران شده باشد.

فیلم «در جستجوی فریده» به کارگردانی «آزاده موسوی» و «کوروش عطایی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در اسکار ۲۰۱۹ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول