اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رتبه‌های برتر دختران سمیه نجف‌آباد در استارتاپ کارآفرینی اجتماعی

اولین رویداد استارتاپ ویکند کارآفرینی اجتماعی همخیر، یک رویداد آموزشی تجربی با متد بین‌المللی است که در ۳ روز متوالی برگزار شد.

رتبه‌های برتر دختران سمیه نجف‌آباد در استارتاپ کارآفرینی اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، اولین رویداد استارتاپ ویکند کارآفرینی اجتماعی همخیر با اجرا کامل و همکاری آموزش‌کده دختران نجف‌آباد و شهرداری استان اصفهان و با حضور الهام ایمانیان ریاست آموزش‌کده ، آزاده نادری ، مهدی عباس زاده از اساتید کارآفرینی و جمعی از  دانشجویان آموزش‌کده و همکاری ارگان‌های مربوطه  در بنیاد امام خمینی(ره) و کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

این رویداد باهدف فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم مربوط به کارآفرینی اجتماعی و مسؤولیت‌های اجتماعی است که در دراز مدت منجر به شناسایی افراد مستعد و خالق به‌منظور کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روش‌های نوآورانه به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های جوان استان اصفهان، برگزار شد.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی تجربی با متد بین‌المللی است که در ۳ روز متوالی برگزار شد. در این برنامه شرکت‌کننده‌های پرانگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب‌های حرفه‌ای، طراح‌های گرافیک و فعالان اجتماعی  حضور داشتند. شرکت‌کننده‌ها با تشکیل گروه و مطرح کردن ایده‌های خود در 54 ساعت ایده‌های خود را به مرحله اجرا درآورند.

اصولاً برای هر استارتاپ ویکند یک رویکرد خاص تعیین می‌شود تا ایده‌ها در آن زمینه مطرح‌شده و شرکت‌کننده‌ها به رقابت بپردازند. استارتاپ ویکند با رویکرد کارآفرینی اجتماعی، ایده‌های مطرح‌شده به بررسی راهکارهای موجود جهت حل معضل‌های اجتماعی می‌پردازد.

در این استارتاپ حدود 200 نفر شرکت‌کننده ایده‌های خود را در یک دقیقه تشریح نمودند که 70 نفر ایده‌های آن‌ها به مرحله بعدی راه یافتند که 14 ایده از 70 ایده موردقبول واقع شد و 14 ایده در قالب گروه تشکیل گردید و در آخر از  14 گروه برتر حاضرین که به مرحله نهایی راه یافتند سه گروه به‌عنوان گروه‌های برتر این دوره از ایده شو انتخاب شدند که در پایان این ایده شو دانشجویان آموزشکده سمیه توانستند در قالب تیمی مقام‌های اول  تا سوم تیمی را کسب کنند.

1. کسب رتبه اول تیمی استارتاپی با موضوع فردایی نو توسط مریم جمشیدیان از آموزشکده سمیه و اعضای گروه

2 کسب رتبه دوم تیمی استارتاپی با موضوع کرم محترم بازیافتی با حضور دانشجویان آموزشکده سمیه  بهار سالک، نرگس شمگانی، نسیم رحیمی، فاطمه عبدال پروانه

3. کسب رتبه سوم تیمی استارتاپ با موضوع ماهدر (آموزش روانشناسی کودک به مادران) با حضور دانشجویان آموزشکده سمیه  سارا اصلانی _لیلا مددی

و در پایان یک گروه به‌عنوان گروه برتر حمایت‌شده و قابل‌تقدیر انتخاب که با همراهی دانشجوی آموزشکده سمیه خانم مریم عبدالی  همراه بود 

لازم به ذکر است دانشجویان آموزشکده دختران نجف‌آباد در بین 14 گروه راه‌یافته به مرحله پایانی  در اکثر گروه‌ها حضور داشتند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استارتاپ باس­لاین با همراهی  دانشجویان آموزشکده سمیه، مریم اسلامی و فاطمه رحیمی برگزار شد که موردحمایت شهرداری اصفهان قرار گرفت.

استارتاپ داوطلب شو با همراهی دانشجویان آموزشکده سمیه فائزه فایر، فاطمه اسماعیلی، منا کاظم اهوازی و نازنین فحامی

استارتاپ عشقولانس (پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طلاق) با همراهی دانشجویان آموزشکده سمیه هانیه احمدی، نرگس منشی‌زاده و سحر توکلی

استارتاپ فارانت (استفاده از داروهای اضافی در سبد دارویی خانواده) با همراهی دانشجویان آموزشکده سمیه  ثریا یوسفیان، هانیه بشیری، زهرا رایزن  و ندا رحمتی‌ها

از دیگر اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم مربوط به کارآفرینی اجتماعی و مسؤولیت اجتماعی، استفاده از پتانسیل‌های کارآفرینی اجتماعی در استان اصفهان، شناسایی افراد مستعد و خلاق به‌منظور کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روش‌های نوآورانه به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش فارس در پایان این رویداد هدایای نقدی و غیر نقدی ویژه به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال همراه با لوح یادبود برای حمایت از گروه‌های برتر به آن‌ها اهداء گردید.

انتهای پیام/63109/پ10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول