اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

64 روستای کرمانشاه در مسیر راه کربلا هستند/ با امهال وام‌ها زلزله‌زدگان مخالفتی ندارم

استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان هیچ مخالفتی با امهال تسهیلات زلزله‌زدگان ندارد و در صورت تصویب قانون مربوطه به سرعت آن را اجرایی می‌کند.

64 روستای کرمانشاه در مسیر راه کربلا هستند/ با امهال وام‌ها زلزله‌زدگان مخالفتی ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ظهر امروز در همایش بزرگ‌ روز ملی روستا و عشایر، اظهار داشت: 2 سال از حضور اینجانب در کرمانشاه می‌گذرد؛ روز اول در مراسم معارفه عنوان کردم کرمانشاه را باید خود کرمانشاهی‌ها بسازند و هیچ‌کس تماشاچی نباشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به زلزله و سیل اتفاق افتاده در این استان، گفت: با روحیه «هیچ کس تماشاچی نباشد» بر تهدیدها فایق آمدیم و آن‌ها را تبدیل به فرصت کردیم.

وی روستائیان و عشایر را یک قشر زحمتکش و تولید کننده‌ معرفی کرد و افزود: روستائیان و عشایر در اقتصاد کرمانشاه خوب درخشید‌ه‌اند و از عملکرد مناسبی برخودارند.

بازوند تصریح کرد: باید زمینه ورود دهیاری‌ها به دستگاه‌های اجرایی فراهم شود و دولت تدبیر و امید در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران پس از سال‌ها ابلاغ شده است، گفت: توجه به پیشگیری و تاب‌آوری استان‌ها در برابر بلایای طبیعی، دو اصل مهم از این قانون را تشکیل می‌دهد.

به عقیده مدیریت ارشد استان کرمانشاه، دهیاری‌ها با مشارکت مردم می‌توانند گام مهمی در راستای مقابله با این تهدیدها و تبدیل آن‌ها به فرصت، بردارند.

*تا ظهر امروز 4500 زائر حسینی از مرز‌ خسروی عبور کرده‌اند

وی در ادامه با اشاره به مرز خسروی، اظهار داشت: مرز تاریخی خسروی پس از سال‌ها با پیگیری‌های شبانه‌روزی برای تردد زوار اباعبداله الحسین(ع) بازگشایی شد و آرزوی دیرینه مردم کرمانشاه تحقق یافت.

بازوند اظهار داشت: ازروز گذشته پس از بازگشایی مجدد این مرز تا ظهر امروز سه‌شنبه، 16 مهرماه حدود 4 هزار و 500 نفر زوار حسینی از مرز‌ خسروی عبور کردند.

وی گفت: 64 روستای استان در مسیر راه کربلا هستند که تاریخ این سرزمین نشان داده که همیشه میزبانان خوبی برای این مهم بوده‌اند.

*مدیرانی که سد راه توسعه بوم‌گردی هستند را معرفی کنید

استاندار کرمانشاه افزود: مجموعه‌های بومگردی‌ نقش بسیار مهمی در رویداد کرمانشاه 2020 و گردشگری روستایی دارند و به ایجاد شغل‌های جدید کمک می‌کنند.

وی از کارآفرینان روستایی و رسانه‌ها خواست مدیرانی که در راه توسعه بوم‌گردی‌ها همکاری نمی‌کنند را به مدیریت ارشد استان معرفی کنند تا تصمیمات لازم در قبال آن‌ها اتخاذ شود.

بازوند در پایان، خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان هیچ مخالفتی با امهال تسهیلات زلزله‌زدگان ندارد و در صورت تصویب قانون مربوطه به سرعت آن را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول