اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«مقاومت یمن» از نگاه کاریکاتوریست‌ها دیدنی شد+تصاویر

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی ـ هنری سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.

«مقاومت یمن» از نگاه کاریکاتوریست‌ها دیدنی شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۶ مهر) با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در مجموعه فرهنگی اسوه افتتاح شد. 

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر نمایشگاه پیش از افتتاحیه گفت: قریب ۳ سال است که مردم مظلوم یمن تحت شدیدترین هجمه‌ها از سوی رژیم آل سعود و حامیانش به خصوص دولت ترامپ قرار گرفته‌اند. آمار موجود از جمله به شهادت رسیدن یک کودک یمنی در هر ۷ دقیقه، نشانگر عمق این فجایع است. 

وی ادامه داد: با کمک دوستانمان در روایت فتح تا کنون نمایشگاه‌هایی را با موضوع یمن برپا کرده‌ایم. موضوعی که باعث شد نمایشگاه حاضر را در کمترین زمان ممکن آماده کنیم. 

این هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور ضمن انتقاد از سکوت رسانه‌های بین‌المللی در قبال فجایع یمن گفت: می‌توان گفت ما کارتونیست‌ها پیاده‌نظام‌های فضای مجازی هستیم، کما اینکه در نمایشگاه قبلی با موضوع ربودن نفتکش ایرانی هم واکنش سریعی نشان دادیم و الحمدلله خیلی خوب هم دیده شد. 

 

به گفته دبیر نمایشگاه «مقاومت یمن»، ضربه مهیب یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو و پس از آن به اسارت گرفتن جمع کثیری از نظامیان سعودی، بهانه و موضوع برپایی نمایشگاه مذکور است. 

وی افزود: البته عجیب اینکه با رخ دادن این اتفاقات، رسانه‌های غربی بالاخره سکوت خود را شکستند، البته نه در حمایت از مجاهدین یمنی! و مشخص شد ارزش نفت بیشتر از خون مظلوم اهالی یمن است. 

شجاعی طباطبایی درباره تعداد آثار ارائه شده در نمایشگاه گفت: در نمایشگاه «مقاومت یمن» ۳۸ اثر از ۱۱ نفر ارائه شده است، که یک هنرمند به نام «جیتت کاستانا» از اندونزی ۲ اثر در این نمایشگاه دارد.

 

 

سپس با حضور سردار آزادی، محمد حبیبی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و شجاعی طباطبایی کتاب کارتون و کاریکاتور نمایشگاه «مقاومت یمن» رونمایی و نمایشگاه افتتاح شد.

 

 

سردار آزادی در آیین امضای پوستر نمایشگاه نوشت: درود بر هنرمندان آگاه و انقلابی که مظلومیت و اقتدار ملت یمن را به تصویر کشیدند.

در ادامه تصاویری از این رویداد فرهنگی هنری مشاهده می‌شود:

 

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول