اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بخشیدن را به کودکانمان بیاموزیم/حضور ۳۶ قصه‌گوی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: اگر قرار است کودکانمان در زندگی اجتماعی سرافرازتر از دوران امروز باشند بخشیدن و عذرخواهی کردن را یاد بدهیم.

بخشیدن را به کودکانمان بیاموزیم/حضور ۳۶ قصه‌گوی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، حسین حسن‌نژاد عصر امروز در مراسم روز جهانی کودک و افتتاح نمایشگاه کودک اظهار کرد: همه ما در درون خود دوران کودکی داریم و اگر امروز خوبیم و شما کودکان را درک می‌کنیم و احترام می‌گذاریم یا به کودکان بی توجهی می‌کنیم به دوران کودکی ما بر‌می‌گردد.

وی افزود: اگر ایران بهتر از امروز می‌خواهیم و آن را در کودکانمان می‌بینیم باید خودمان آینه خوبی‌ها باشیم تا فرزندان ما یاد بگیرند تا بهتر از امروز باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: اگر ایران و استان خود را دوست داریم که بهتر از امروز باشد حتما باید با هم حرکت کنیم و همدیگر را بفهمیم و با هم حرف بزنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش می‌کنند با کودکان حرف بزنند و قبل آن باید با همسالان خود صحبت کنند حتما فردای بهتری می‌سازند و باید کار جمعی را به کودکانمان یاد دهیم و اگر قرار است کودکانمان در زندگی اجتماعی سرافرازتر از دوران امروز باشند بخشیدن و عذرخواهی کردن را یاد بدهیم.

حسن نژاد اشاره کرد: اگر قصه می‌تواند ترسیم آینده برای دانش‌اموزان کودکان ایجاد کند، باید قصه و عالم واقع ارتباط برقرار شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اگر کودک خوب می‌خواهیم باید به خودمان برگردیم، گفت: باید در خودمان تغییر ایجاد کنیم و در ازای آن منتظر تغییر در بهبود کودکان باشیم.

وی یادآور شد: کودکان قطعا مدیران، پدران، مادران، معلمان و صنعتگران آینده خواهند بود و در کهنسالی برای ما تصمیم می‌گیرند و برای اینکه درست تصمیم بگیرند باید با آنها درست حرف بزنیم و کودکان در کنار هم قرار بگیرند و از توان هم استفاده کنند تا آینده بهتری داشته باشند.

باید از دریچه کودکان به زندگی نگریست

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان مازندران با بیان اینکه برای داشتن آینده خوب باید روی کودکان سرمایه گذاری کرد، اظهار کرد: چون کودکان سرمایه جامعه هستند و برای داشتن انسان متخصص، توانمند و متعهد در جامعه نداشته باشیم و امکانات داشته باشیم، پیشرفت در جامعه بدست نمی آید.

محمدعلی یزدان‌شناس با اشاره به اینکه باید برای بچه‌ها برنامه ریزی درست داشته باشیم، افزود: بچه‌های امروز نسبت به نسل گذشته در طول تاریخ به واسطه پیشرفت و امکانات تفاوت دارند.

وی تصریح کرد: برای اینکه برنامه ریزی درست داشته باشیم باید کودکان امروز را درک کنیم و از دریچه بچه‌ها به زندگی نگاه کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای ساختن آینده کودکان باید با با کودکان احترام آمیز رفتار شود و بچه‌ها از زبان خودشان سخن بگوییم شادی را به بچه‌ها هدیه بدهیم و در کنار مسایل درسی خوب زندگی کردن و صبور بودن را یاد بگیرند و در موقعیت‌ها بر اساس موفقیت‌هایی که وجود دارد به نفع موقعیت‌های جمع کنار بیایند.

یزدان‌شناس گفت: هفته کودک به بزرگترها یاداوری می‌کند که دوران کودکی با اهمیت است و کودکان با ارزش‌ترین سرمایه جامعه هستند.

وی یادآور شد: در کانون پرورش فکری و نوجوانان انجمن‌ها را برنامه‌ریزی کردیم که کودکان در کنار افراد متخصص امکانات بهتری در اختیارشان قرار می‌دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان مازندران در پایان گفت: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۳۶ قصه‌گوی برتر در مازندران رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول