اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چینی‌ها یک انیمیشن را به اسکار ۲۰۲۰ فرستادند

چین فیلم انیمیشن بلند سینمایی «نه‌ژا» را برای شرکت در بخش رقابت بین‌المللی اسکار انتخاب و اعلام کرد.

چینی‌ها یک انیمیشن را به اسکار ۲۰۲۰ فرستادند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم انیمیشن سه بُعدی «نه‌ژا» ساخته «یانگ یو» که با فروش ۶۹۴ میلیون دلاری به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ این کشور شد حالا فیلم منتخب برای شرکت در بخش فیلم‌های بین‌المللی اسکار اعلام شد.  «نه‌ژا» اولین فیلم بلند یانگ یو است.

این فیلم با بهره از اساطیر کلاسیک چینی همراه با نوآوری خلاقانه به صورت انیمیشن سه‌بُعدی ساخته شده و داستان پسری را روایت می‌کند که به دلیل یک پیشگویی خود را بسیار ناامید می‌بیند و فکر می‌کند که تمام دنیا به دست او ویران خواهد شد. این پسر جوان قبل از اینکه بخواهد بر سرنوشتش غلبه کند و به یک قهرمان تبدیل شود، بین انتخاب خوب و بد مردد می‌ماند...

یانگ که در چین بیشتر با نام مستعار «جیائوزی» شناخته می‌شود، با این فیلم یک شبه ره صد ساله را پیمود. این فیلمساز ۳۸ ساله رشته داروسازی را به امید رسیدن به رویای انیماتور شدن رها کرد.

وی پس از ترک تحصیل سه سال و نیم در خانه مادرش سپری می‌کند و با جدیّت شروع به فراگیری فنون انیماتوری می‌کند که این مهارت باعث موفقیت‌های مکرر او در ساخت انیمیشن‌های کوتاه از سال ۲۰۰۹ می‌شود.

یانگ که برنده جایزه هیات داوران جشنواره فیلم برلین شده بود، حالا شرکت فیلم‌سازی چینی «پکن انلایت» به راحتی بودجه کلان برای ساخت این انیمیشن سینمایی «نه‌ژا» را در اختیار او قرار داد.

چین از سال ۱۹۷۹ تا کنون فیلم‌های نماینده خود را به اسکار فرستاده است. این کشور در تمام این دوران شرکت در رقابت اسکار تنها دوبار موفق به کسب نامزدی اسکار شده که هردو را  «ژانگ ییمو» در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «جودو» و در سال ۲۰۰۲ برای فیلم «قهرمان» کسب کرده است.

نود و دومین مراسم جوایز اسکار در تاریخ نهم فوریه(بیستم بهمن‌ماه) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول