اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برای جاودانگی حماسه اربعین باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از میهمان‌داری و مدیریت موکب‌ها توسط ایرانیان، گفت: ما باید در حماسه بزرگ اربعین موکب‌یار باشیم نه موکب‌دار.

برای جاودانگی حماسه اربعین باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم

حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه حماسه بزرگ اربعین یک نور بزرگ الهی است که با توطئه‌های بچه‌گانه و سخیف عربستان و آمریکا خاموش نمی‌شود، اظهار کرد: همه دنیا شاهد هستند که با وجود شیطنت و توطئه‌های دشمنان اسلام امسال این اجتماع بزرگ آزادی خواهان جهان با شکوه و عظمت بیشتری در حال جریان است.

* برای جاودانگی حماسه اربعین باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم

وی با بیان اینکه برای تقویت و ماندگاری این حماسه بزرگ لازم است که گاهی رخدادها و اتفاقات آن را به نقد و بررسی بنشینیم، افزود: باید تلاش کنیم برخی آسیب‌ها را که بسیار کوچک و ظریف بوده به مرور حذف کنیم تا به متن اصلی این حماسه بزرگ و مردمی آسیب نزند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب دو سال گذشته در جمع عزاداران حسینی و فعالان فرهنگی و مذهبی کشور بر لزوم پرهیز از موکب‌داری و مدیریت موکب‌ها در حماسه اربعین تاکید کردند، ادامه داد: قرار بود ما در عراق به کمک موکب‌داران عراقی برویم و در کنار آنها و با مدیریت آنها به زائران حسینی ارائه خدمت کنیم نه آنکه خودمان به وفور موکب زده و موکب‌داری کنیم.

* موکب مشترک مردم «گنبدکاووس» و شهر «ذوالکفل» عراق

نصرتی وظیفه اصلی ایرانیانی که قصد خدمت به زائران اربعین حسینی در عراق را دارند موکب‌یاری دانست و خاطرنشان کرد: موکب‌یاری به معنای کمک رساندن به عراقی‌های رشید، فداکار و مهربانی است که اقدام به راه‌اندازی موکب کرده و برای پایداری، استمرار و خدمات بیشتر به زائران نیاز به کمک دارند.

وی در پیشنهادی به طور نمونه خواهان ایجاد موکب مشترک میان مردم «گنبدکاووس» و «ذوالکفل» شد و اضافه کرد: مردم شهر ذوالکفل عراق در 20 کیلومتری شهر «کوفه» میزبان مرقد مطهر حضرت زید (ع) و مردم گنبدکاووس نیز میزبان مرقد مطهر حضرت یحیی بن زید (ع) هستند که می‌توانند با نام این پدر و پسر پرافتخار در تاریخ اسلام موکب مشترکی برپا کنند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول