اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

چرخ‌هایی که با «دستور ویژه» می‌چرخد/تولید جهان کلید خورد

طبق آخرین اطلاعات کسب شده کارخانه روغن نباتی جهان که در سفر رئیس قوه قضائیه به زنجان دستور ویژه برای پیگیری مشکلات آن داده شد، 24 تن روغن به صورت فله‌ای را روانه بازار کرده است، اما فعلا تولید روغن خوراکی وجود ندارد.

چرخ‌هایی که با «دستور ویژه» می‌چرخد/تولید جهان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داستان تعطیلی و فعالیت مجدد روغن نباتی جهان، این روزها به موضوع تکراری تبدیل و تقریبا عادی است، در آخرین تعطیلی این کارخانه که مقارن با سفر حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه همراه شد، دستور ویژه برای پیگیری مشکلات این کارخانه داده شد.

از همان زمان تا چند هفته قبل مسؤولان با برگزاری جلسات متعدد به دنبال بازگشایی این کارخانه و حل مشکلات آن بودند تا اینکه طبق گفته مسؤولان پیگیری‌ها به نتیجه رسیده و کارخانه روغن نباتی جهان زنجان دوباره آغاز به کار کرد.

استاندار زنجان در این باره به خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در استان با جدیت دنبال آن هستیم تسهیل و رفع موانع تولید در بین صنایع تولیدی است.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی هم داده نشده است، افزود: از طرفی برای بررسی هرچه بهتر مشکلات کارخانجات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خود کارخانجات مشکل‌دار برگزار می‌شود تا به صورت عملیاتی مشکلات آنها و حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه روغن نباتی جهان نیز یکی از کارخانجات مشکل‌دار استان بود که تقریبا از یک سال قبل پیگیر مشکلات آن هستیم، گفت: در آخرین پیگیری که به دستور رئیس قوه قضائیه انجام شد، جلساتی با مدیر شرکت برگزار و تعهدات استان و شرکت بیان شد.

استاندار زنجان با اشاره به تعهدات مالک کارخانه در ارتباط با پرداخت حق و حقوق کارگران گفت: تعهدات مالک این بود که تا پایان مهرماه، چهار ماه حقوق باقیمانده را تسویه کند و تا پایان آبان‌ماه سه ماه دیگر از معوقات نیز پرداخت شود که در ازای آن استان نیز همکاری‌هایی با مالک در مباحث مالیاتی انجام دهد.

وی همچنین از تشکیل کمیته رصد برای نظارت بر امور کارخانه خبر داد و افزود: هم اکنون این کارخانه 2 هزار و 500 تن روغن خام دارد که اگر تولید در این کارخانه راه‌اندازی نشود، فاسد شده و به درد تولید نخواهد خورد.

حقیقی تصریح کرد: اگر صاحب شرکت این مصوبات را اجرایی کرد ما نیز او را کمک خواهیم کرد که چرخه تولید او بچرخد و بیشتر نیز بشود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در همان بازه زمانی از پیگیری مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان خبر داد و اظهار کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه، مشکلات مطرح شد و قرار شد که موضوع روغن نباتی جهان با جدیت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی تصریح کرد: ما پیگیر مطالبات به حق کارگران خواهیم بود و کارگران مطمئن باشند مسائل و مشکلات آنان با  جدیت پیگیری و در صدد حل آن خواهیم بود.

20 روز از فعالیت جهان گذشت

امروز 20 روز از اقداماتی که در راستای فعالیت مجدد روغن نباتی جهان انجام شد می‌گذرد و اخبار واصله از سوی مسؤولان حاکی از آن است که روال تولید روغن نباتی جهان به حالت عادی بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این باره گفت: مشکلات این کارگران در سفر رئیس قوه قضائیه مطرح و پس از آن جلسات مربوط در این حوزه تشکیل شد و کارفرما به انجام یک سری تعهدات موظف شد که البته معتقدیم برای چرخیدن چرخ تولید همکاری کارگران نیز لازم است.

ناصر فغفوری اضافه کرد: در همین راستا پس از رفع مشکل شرکت روغن نباتی جهان، اولین محموله روغن فله‌ای برای مصارف صنعتی در این شرکت تولید و روانه بازار شد.

وی تصریح کرد: همچنین روغن خوراکی تولیدی این شرکت نیز پس از تائید استانداردهای لازم طی روزهای آتی تولید و در بازار عرضه خواهد شد.

فعلا روغن خوراکی در جهان تولید نمی‌شود

یک منبع آگاه در ارتباط با فعالیت مجدد روغن نباتی جهان گفت: از زمانی که این کارخانه فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است، تولیدات آن صرفا روغن فله‌ای بوده و روغن خوراکی تولید نشده است.

وی تصریح کرد: از اول 60 تن روغن فله ای تولید شده که از این میزان دو تریلی حدود 50 تن بارگیری شده و به کارخانه کیمیای اصفهان با مالکیت بیژن اسماعیلی برای مواد شوینده رفته است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات کسب شده هم‌اکنون 200 یا 300 تن روغن فله‌ای نیز در مخازن شرکت موجود است.

این منبع آگاه از فعالیت واحد فنی کارخانه خبر داد و گفت: با این حال فعلا روغن خوراکی تولید نشده است.

وی تعداد کارگران فعال در وضعیت کنونی کارخانه را 85 نفر اعلام کرد و افزود: مطالبات کارگران به مدت سه ماه یعنی فروردین، اردیبهشت و خردادماه پرداخت و مطالبات از تیر تا شهریورماه باقیمانده است.

وی گفت: از دیگر مطالبات کارگران سه ماه بیمه معوق است که هنوز مبلغ مربوط به بیمه پرداخت نشده است.
انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول