اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پایان سکوت زندگی ناشنوایان در غرب کشور/ مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمانشاه افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: راه‌اندازی پیوند حلزون شنوایی، خدمت بسیار بزرگی به بیماران استان کرمانشاه و استان‌های هم‌جوار است.

پایان سکوت زندگی ناشنوایان در غرب کشور/ مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) صبح امروز با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فاطمه رضوان‌مدنی مدیرکل بهزیستی و مسؤولان استانی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: کرمانشاه همواره مرکز غرب بوده و ساکنان استان‌های هم‌جوار همواره به این استان مراجعه می‌کردند و درمان هم از این قاعده مستثنی نیست به طوری که 17 تا 20 درصد مراجعان به بیمارستان‌های دولتی را بیماران استان‌های مجاور تشکیل می‌دهد.

محمودرضا مرادی ادامه داد: کرمانشاه قطب غرب کشور است و‌ این رسالتی ایجاد می‌کند تا علاوه بر خدمات روزمره به‌دنبال افزایش خدمات تخصصی در استان باشیم.

وی افزود: در کرمانشاه تاکنون یک‌هزار و 625 مورد پیوند‌ کلیه، 114 مورد پیوند مغز استخوان و بیش از 280 مورد پیوند قرنیه صورت گرفته و به‌دنبال مقدمات راه‌اندازی پیوند بقیه اعضا هستیم.

مرادی تصریح کرد: از روز شنبه آینده همکاران ما برای آموزش و‌ راه‌اندازی  ‌پیوند قلب به بیمارستان شهید رجایی خواهند رفت و برای پیوند کبد هم اقدام به اعزام‌ همکار برای آموزش کرده و تجهیزات فوق‌تخصصی مورد نیاز را هم خریداری و تهیه خواهیم کرد و در چند وقت اخیر بیش از 100 میلیارد‌ تومان قرارداد خرید تجهیزات پزشکی بسته شده است.

وی گفت: کاشت حلزون یکی از موفقیت‌های دانشگاه به عنوان دوازدهمین مرکز کشور است و خدمت بسیار بزرگی به مددجویان است.

مرادی عنوان کرد: برای هزینه‌های سنگین 11 هزار یورویی پروتز، جراحی و جلسات متعدد توانبخشی دولت کمک بسیار زیادی به هزینه‌های پیوند حلزون شنوایی می‌کند و با کمک خیران تقریبا هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل نخواهد شد

وی در پایان، از همه اساتید گروه بورد، اعضای گروه گوش و‌ حلق و بینی، معاونان و‌ مسؤولانی که در راه‌اندازی این اقدام بزرگ همت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول