اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

امیدواریم قبل از تصویب بودجه 99 قانون ارزش افزوده تصویب شود

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم قبل از تصویب قانون بودجه سال 99 قانون ارزش افزوده تصویب شود.

امیدواریم قبل از تصویب بودجه 99 قانون ارزش افزوده تصویب شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات این وزارت‌خانه برای کاهش فرار مالیاتی گفت: فرار مالیاتی که تعریف می‌کنیم به این معناست که مودی می‌خواهد از پرداخت مالیات فرار کند بعضی از مواقع مالیات معوق را هم فرار مالیاتی تلقی می‌کنند که اشتباه است.

وی ادامه داد: ما برای اینکه افرادی که فرار مالیاتی می‌کنند را در تور بندازیم ابزار و روش های مختلف را استفاده می‌کنیم بهترین ابزار هوشمند سازی نظام مالیاتی و الکترونیکی کردن امور است.

دژپسند اظهار داشت: تصویب قانون صندوق‌های مکانیزه به شدت به این امر کمک می کند، البته شورای نگهبان دو ایراد جزئی گرفته که به مجلس برگشته اما امیدواریم در آینده نزدیک مجلس رفع ایراد کند و این قانون برگردد و تصویب و ابلاغ شود زیرا گام های موثری را برای ما برای کاهش فرار مالیاتی ایجاد می‌کند.

وزیر اقتصاد در مورد قانون ارزش افزوده در مجلس، گفت: بنا به دلایلی در جلسه دیروز مجلس این قانون به کمیسیون برگرداند اما امیدواریم قبل از تصویب قانون بودجه سال 99 این قانون تصویب شود تا از ابتدای سال 99 اجرایی شود. تصویب این قانون یکی از ابزارهای مهمی است که در اختیار ما برای مبارزه با فرار مالیاتی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: ما در قانون دو ماده 169 و 169 مکرر داریم که با اطلاعات درست جامع و گسترده بتوانیم فراریان مالیاتی را شناسایی کنیم و تا تک تک از آنها حق ملت که مالیات است را وصول کنیم.

دژپسند اظهار داشت: بنابراین این قسمت سوم در کنار دو قسمت دیگر موثر است. اما کار زیربنایی انجام می‌دهیم و آن شبکه جامع نظام مالیاتی است و به دنبال آن یکسری شبکه‌هایی داریم که بتوانیم این مبارزه با فرار مالیاتی انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول