اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی 3 موکب توسط موقوفات کردستان برای پذیرایی از زائرین اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با همکاری متولیان موقوفات سه موکب در بیجار، سنندج و مرز خسروی برای پذیرایی از زائرین اربعین راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 3 موکب توسط موقوفات کردستان برای پذیرایی از زائرین اربعین

حجت‌الاسلام کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج از راه‌اندازی 3 موکب توسط موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا امام حسین(ع) در بیجار، سنندج و مرز خسروی خبر داد و  اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقفین یکی از اولویت‌های اصلی اوقاف و امور خیریه استان کردستان می‌باشد در همین راستا با یکپارچه‌سازی موقوفات با نیت اطعام عزاداران سیدالشهدا اقدام به برپایی 3 موکب باهمکاری متولیان موقوفات غیر متصرفی در شهرستان‌های بیجار، سنندج و مرز خسروی نموده است.

وی خاطرنشان کرد: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه در حال آماده‌سازی است و خدمات موکب شامل روزانه ۴ هزار پرس اطعام  از روز جمعه آغاز خواهد شد.

کاروند ادامه داد: منابع مالی این موکب از محل اجرای نیت موقوفات امان الله خان ثانی، حاج محمد تقی معتمد وزیری، میرزا رضا وزیر، ماه رخسار و خانم بزرگ سنندج است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: خدمات دیگری همچون اسکان موقت، نمازخانه، خدمات اورژانسی، سرویس بهداشتی و وضوخانه در جوار موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان به زائران اربعین ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به نام‌گزاری موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان گفت: مردم، خیرین و واقفین اهل سنت احترام فراوانی برای اهل بیت و سیدالشهدا امام حسین (ع) قائل هستند و اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در تلاش است با یکپارچه‌سازی اجرای نیت این موقوفات عقیده و احترام را به مردم سراسر ایران نمایان سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به راه اندازی موکب امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در مرز خسروی گفت: این موکب با همکاری استانهای اردبیل ،کرمانشاه و کردستان  در مرز خسروی راه اندازی شده و خدمات آن شامل روزانه ۷ هزار پرس اطعام به زائران اربعین است.

وی اذعان داشت: 10 نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان به مدت ۱۰ روز  به مرز خسروی اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام کاروند خاطر نشان کرد: موکب سیدالشهدا بیجار از محل موقوفه الهیار خان بیجار در جاده خسرو آباد بیجار واقع شده و خدمات آن شامل اطعام، پذیرایی و برپایی نماز جماعت خواهد بود.

وی با اعلام زمانبندی کار مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این 3 موکب از روز شنبه 20 مهر تا 30 مهر به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازند.‌

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول