اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت 35 هزار خادم اربعین در همدان / اعلام آمادکی یکصد منزل برای پذیرایی از زائران

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان از فعالیت 35 هزار خادم در این ستاد خبر داد.

فعالیت 35 هزار خادم اربعین در همدان / اعلام آمادکی یکصد منزل برای پذیرایی از زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدرضا موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ستاد مردمی اربعین حسینی در استان اظهار کرد: اربعین 93 بود که چند نفر دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند به زائران عبوری از همدان خدمات ارائه دهند و از آنجا کار ما آغاز  شد.

وی با بیان اینکه آن سال عده‌ای از زائران در برف مانده بودند و با هماهنگی‌ صورت گرفته تقریباً به جمعیت 40 اتوبوس خدمات ارائه شد گفت: سال 94 این ستاد با اطلاع‌رسانی به مردم 15 ایستگاه صلواتی ایجاد کرد.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با بیان اینکه مردم پای کار بودند و هرآنچه در توان داشتند در خدمت‌رسانی دریغ نکردند افزود: سال بعد 35 ایستگاه صلواتی تشکیل شد که امسال به 75 ایستگاه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 60 تا 65 ایستگاه‌ در سه وعده غذای گرم و شب‌مانی را در برنامه دارند خاطرنشان کرد: امروز برنامه‌ها طوری طراحی شده که برخی از کاروان‌ها از قبل به ایستگاهی را می‌خواهند برسند، رزرو می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه سامانه 3138 فعال است و زائران در هر مکانی اطلاعات ایستگاه را می‌توانند دریافت کنند گفت: تمام مردم پای کار هستند و حتی از استان‌های دیگر تقاضا دارند جایی برای برپایی موکب در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌ها در مسیر رفت و برگشت زائران در استان افزود: تعدادی از ایستگاه‌ها پنج روز پیش در سمتی از خیابان راه‌اندازی شده‌اند که در مسیر برگشت زائران نیز به سمتی بعدی خیابان رفته و آنجا مستقر‌ند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه تعدادی از ایستگاه‌ها نیز چهار روز مانده به اربعین راه‌اندازی می‌شوند گفت: در حال حاضر 80 درصد ایستگاه‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی  گفت: همدان بارانداز زائران پنج استان انتخاب شده که در جلسات مخالف چنین اقدامی بودیم چراکه در همدان زیرساختی فراهم نشده تا پاسخگوی پنج استان باشیم.

موسوی ادامه داد: برای انجام کار ستادی تشکیل شد و استانداری وعده کمک داد که ماهم قول کمک دادیم اما ایستگاه را مستقر نخواهیم کرد چرا که مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران در مسیر استان‌های غربی خدمات دریافت می‌کنند و وقتی به مریانج می‌رسند شاید به ارائه خدمات زیادی نیاز نباشد گفت: سه ایستگاه در مریانج مستقر است که از پنج روز پیش سه وعده غذا بین زائران توزیع کرده‌‌اند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه نذر خوراکی در این سالها وجود داشته اما می‌طلبد نذر فرهنگی و زیرساخت نیز انجام شود بیان کرد: امروز کمبود سرویس‌های بهداشتی احساس می‌شود و نیاز به ورود خیرین داریم.

کار برای اهل بیت(ع) و شهدا نه همت است؛ نه قسمت بلکه دعوت است

وی از فعالیت 30 تا 35 هزار خادم در ستاد مردمی اربعین همدان خبر داد و گفت: 8 هزار نفر از آنها عوامل اجرایی هستند و بقیه در منازل خدمت ارائه می‌دهند.

موسوی با بیان اینکه از پزشک، مکانیک و... شماره‌ تلفنی در اختیار ما قرار داده‌اند تا در صورت نیاز پای کار باشند و خدمات رایگان به زائران ارائه دهند افزود: یکصد منزل اعلام آمادگی کرده که اگر زائر جایی برای اقامت نداشت پذیرای آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه کار برای اهل بیت(ع) و شهدا نه همت است و نه قسمت بلکه دعوت است گفت: نصف خادمان خانم هستند و دیده نمی‌شوند، این افراد در آشپزخانه‌ها کار انجام می‌دهند اما بار اصلی دوش آنهاست.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه از دختر بچه پنج ساله تا پیرزن 80 ساله در این ایستگاه‌ها مشغول خدمات‌رسانی هستند افزود: در شهر فیروزان نهاوند همه اعضای یک خانواده‌ پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در روستای آب‌باریک یک پیرمرد، پسر و نوه‌اش یک ایستگاه را به تنهایی اداره می‌کنند گفت: در یک روستا تمام جمعیت درگیر شده‌اند طوری که هر خانواده یک روز غذا می‌پزد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول