اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید خودروهای خودران برای ورزشکاران پاراالمپیک 2020

بعد از اعلام تولید خودروهای برقی برای حمل و نقل ورزشکاران بازی های المپیک 2020، حالا اعلام شده که از همین خودروها برای جابجایی ورزشکاران پاراالمپیک هم استفاده می شود.

تولید خودروهای خودران برای ورزشکاران پاراالمپیک 2020

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، خودروهای رباتیک و خودران مذکور توسط شرکت تویوتا تولید می شوند و ورزشکاران پاراالمپیک را از دهکده بازی ها به محل برگزاری مسابقات برده و بازمی گردانند.

 

نمونه اولیه این خودروهای برقی که شبیه به مینی بوس های کوچک هستند، در نمایشگاه سی ای اس 2018 به نمایش گذاشته شدند. خودروهای مذکور که e-Palette نام دارند، در سه نوع با ابعاد مختلف ساخته می شوند. گفته می شود در مجموع تویوتا بیست مدل از این خودروها را در ابعاد و با امکانات متنوع روانه بازی های المپیک می کند.

برای طراحی خودروهای خودران مذکور از مشورت و نظرات ورزشکاران پاراالمپیک نیز استفاده شده تا درک بهتری از نیازهای آنها به دست آید و طراحی e-Palette  کاملا منطبق با نیازهای این افراد باشد.

مدل های خاصی از این خودروهای برقی از قابلیت تغییر محل قرارگیری صندلی ها برخوردار هستند و با این کار فضای کافی برای قرار گرفتن چهار ویلچر جدید و ایستادن هفت مسافر جدید نیز به وجود می آید. درهای کشویی، کفی پایین و رمپ الکتریکی از جمله دیگر مزایای این خودروهای برقی ویژه است.

کنترل این وسایل نقلیه از طریق یک سیستم خودکار و با استفاده از دوربین های خاص، سیستم نقشه برداری سه بعدی و نرم افزارهای کنترلی صورت می گیرد. حداکثر سرعت این خودروها 19 کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول