اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل/ بارگذاری بیش از 8000 پرونده در سامانه سجاد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برای جبران خسارات سیل به بخش کشاورزی استان هشت هزار پرونده خسارت در سامانه سجاد به‌ثبت رسیده که از این میزان تاکنون دو هزار پرونده خسارت سیل‌زدگان تکمیل و در حال پرداخت تسهیلات است.

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل/ بارگذاری بیش از 8000 پرونده در سامانه سجاد

هادی بیجاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به خسارت سیل امسال در بخش‌های کشاورزی، اظهار داشت: برای جبران این خسارت‌ها تسهیلاتی مصوب و اردیبهشت‌ماه امسال سهم استان‌ها مشخص شد.

وی با اعلام اینکه سیل امسال سبب خسارت به 18 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت زراعی و باغی شد و بیان داشت: بیش از هشت هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت شده که ۴۰ درصد آن‌ها آماده پرداخت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از تشکیل دو هزار پرونده خسارت سیل‌زدگان در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: این تعداد پرونده بر اثر خسارت سیل امسال تشکیل و بررسی‌های لازم انجام شده و تسهیلات در حال پرداخت است.

بیجاری با اعلام اینکه بیشترین خسارت سیل در بخش کشاورزی به شهرستان‌های بشرویه و سرایان اختصاص دارد، تبیین کرد: برای جبران خسارت سیل امسال 95 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به استان ابلاغ شد که از این رقم 47 میلیارد و 500 میلیون تومان تاکنون به استان تخصیص یافته است.

وی همچنین تسهیلات بانکی ابلاغ شده برای جبران خسارت سیل را 77 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: براساس مقدار خسارت وارد شده به ازای هر هکتار کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام و تشکیل پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی در استان به پایان رسیده، تصریح کرد: برای اراضی زراعی میزان تسیهلات در هر هکتار پنج میلیون تومان اعلام شده که کمیته‌های شهرستانی برای تعیین میزان سقف این تسهیلات نیز تشکیل شده است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول