اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: با تجاوز ترکیه مقابله کرده و به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

یک مقام در وزارت خارجه سوریه، در واکنش به عملیات ترکیه، تأکید کرد که سوریه به دفاع از خود و مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

دمشق: با تجاوز ترکیه مقابله کرده و به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام در وزارت خارجه سوریه روز پنج‌شنبه تأکید کرد که این کشور به مبارزه با تروریسم و همچنین مقابله با عملیات ترکیه در خاک سوریه ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع مطلع گفت: «پس ازحمایت مداوم وی [رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه] از تروریسم و تروریست‌ها در سوریه  آموزش، تجهیز تسلیحاتی، حمایت و اعزام آنان برای کشتار مردم سوریه، رئیس رژیم ترکیه اظهاراتی را مطرح می‌کند که جز از یک شخصی که از واقعیت به دور است، برنمی‌آید».

وی تصریح کرد که ادعاهای اردوغان برای حمایت از ملت سوریه در حالی است که «وی قاتلی است که دستش به خون این ملت آغشته شده است و این اقدام را از طریق رژیم جنایتکار و حامی تروریسم و گروه‌های تروریستی انجام داده که همچنان مردم سوریه را در چندین منطقه از سوریه می‌کشند».

این مسئول سوری افزود: «اظهارات امروز اردوغان جنایتکار و سخنان وی درباره نگرانی‌اش نسبت به ملت سوریه و حمایت و پاسداشت حقوق آنان، اظهاراتی است که فقط از سوی رژیمی مطرح می‌شود که دست به کشتار دسته‌جمعی زده... و فقط شعارهای انسان‌دوستانه سر می‌دهد».

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، سوریه که در چندین منطقه از رهگذر حمله به تروریست‌های تحت حمایت ترکیه، پاسخ تجاوزات این کشور را داده، این بار نیز در هر نقطه از سوریه و به انحاء مختلف، با این تجاوز مقابله خواهد کرد.

دمشق در پایان اعلام کرد که کاروان مبارزه با تروریسم در سوریه در حال حرکت است و اظهارات اردوغان و امثال وی، آن را متوقف نخواهد کرد. حمایت از ملت سوریه نیز وظیفه ارتش و حکومت سوریه است.

اردوغان چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. هدف ادعایی ترکیه، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

این عملیات با موجی از واکنش و محکومیت از سوی سایر کشورها مواجه شد؛ حتی برخی از کشورهایی که همپیمان این کشور بوده‌اند، این عملیات را محکوم و آن را عامل افزایش تنش در منطقه قلمداد کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول